بنگاه‌ها با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند

بنگاه‌ها با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از بنگاه‌‌های اقتصادی با ظرفیت ۳۰ درصد کار می‌کنند، گفت: اکنون که ۹ ماه از سال می‌گذرد، حتی یک ریال هم از بودجه عمرانی کشور تخصیص داده نشده است.

 حسن فتحی‌پور در چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران با گلایه از عدم پرداخت بودجه‌های عمرانی، اظهارداشت: هم اکنون اوضاع در شهرک‌های صنعتی بسیار وخیم است و به دلیل رکود کشور، بسیاری از واحدها با ظرفیت ۳۰ درصد کار می‌کنند و برخی از آنها هم تعطیل شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی تصریح کرد: هم‌اکنون بازار، ارزانیِ انتظاری دارد و به دلیل اینکه کاهش تورم را شاهد هستیم، بسیاری از مردم انتظار دارند که کالاها ارزان شوند و این موضوع، نظام توزیع کشور را هم با مشکل مواجه کرده است.

فتحی‌پور گفت: دلار دیگر کمتر از سه هزار تومان نخواهد شد؛ پس نباید انتظار داشت که کالاها هم در بازار ارزان شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به ارائه کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی برای تحریک تقاضای در خرید کالا  اشاره و خاطرنشان کرد: شورای پول و اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحریک تقاضا در بخش کالا در نظر گرفته بود که سه هزار میلیارد تومان آن به خودرو اختصاص یافته است و سه هزار میلیارد تومان دیگر در تحریک تقاضای مردم برای کالاهای دیگر هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: وقتی بازار در رکود به‌سر می‌برد و فروشی ندارد، سازمان امور مالیاتی نباید مالیات بگیرد و این موضوع را به وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اعلام کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم‌اکنون اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار داریم و باید فرآیندی تعریف کنیم که مالیات بر ارزش افزوده در یک مکانیسم شفاف و روشن از سوی تولیدکنندگان دریافت شود، چرا که برخی مالیات بر ارزش افزوده را از مردم دریافت می‌کنند، اما آن را به دولت برنمی‌گردانند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا