برگزاری مزایده 224 محدوده معدنی در جنوب کرمان

برگزاری مزایده 224 محدوده معدنی در جنوب کرمان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در این راستا تعداد 224 محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد که تعداد 27 محدوده معدنی با مساحت 590 کیلومتر مربع به سرمایه گذاران بزرگ واگذار شد.

منطقه جنوب استان کرمان با توجه به پتانسیل های بالای معدنی توانایی بالقوه ای در پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه دارد.

محمود اسکندری نسب صبح امروز در حاشیه برگزاری چهارمین دوره از مزایده های محدوده های معدنی جنوب استان کرمان اظهار داشت: از جمله استراتژی های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید اکتشاف، استخراج و فعال سازی معادن کشور است.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای معدنی جنوب استان کرمان که موجب پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه می شود، بیان داشت: در راستای استراتژی های تعیین شده سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برنامه های گسترده ای را برای فعال سازی معادن و اکتشاف محدوده های معدنی این منطقه پیگیری کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به روند انجام کار و مشکلات موجود در حوزه معدن که در طی سالیان متمادی، امکان ثبت محدوده های معدنی با هزینه ای بسیار پایین وجود داشته است، تصریح کرد: با ابراز تأسف در این راستا بخش بسیاری از محدوده های معدنی توسط افرادی که هیچ گونه سرمایه و اطلاعات تخصصی در این زمینه نداشتند به ثبت رسیده است.

وی افزود: مجوز برخی از افراد به دلیل عدم فعالیت در این محدوده های معدنی باطل و طبق قانون امکان ثبت از افراد گرفته شد و محدوده های بلوکه شده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرند.

اسکندری نسب با اشاره به تعیین تکلیف محدوده های معدنی باطل شده که از سرمایه های اقتصادی عظیم منطقه جنوب کرمان به شمار می آیند، خاطرنشان کرد: در طی دو سال اخیر، چهار دوره مزایده معدنی برای واگذاری این محدوده ها به افراد واجد شرایط برای فعال سازی این محدوده های معدنی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برگزار شده است.

وی ابراز داشت: در این راستا تعداد 224 محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد که تعداد 27 محدوده معدنی با مساحت 590 کیلومتر مربع به سرمایه گذاران بزرگ واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داشت: در برگزاری چهارمین دوره این مزایده ها دو برنده محدوده های سنگ تزئینی و یک برنده محدوده خاک صنعتی بنتونیت انتخاب شدند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا