ایران و صربستان سه یادداشت تفاهم امضا کردند

ایران  و صربستان سه یادداشت تفاهم امضا کردند

تهران- ایرنا- ایران و صربستان در جریان چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، سه یادداشت تفاهم امضاء کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، دراین مراسم که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، دو کشور یادداشت تفاهم های دوجانبه «همکاری اجلاس کمیسیون مشترک»، «همکاری اقتصادی در بازارهای ثالث» و «همکاری مشترک عمومی ـ خصوصی» را امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری نیز قراراست بین رئیسان سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران و همتای صرب به امضا برسد.
از جمله مهمترین رئوس یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک در بخش های «اطلاع رسانی دوجانبه در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه»، «همکاری در زمینه تجارت، صنایع و سرمایه گذاری»، «همکاری در زمینه معدن و انرژی»، «همکاری در زمینه کشاورزی»، «همکاری در زمینه حمل ونقل»، «همکاری در زمینه علوم وفناوری» و «همکاری در زمینه مالی» و «همکاری در زمینه ورزش و جوانان، گردشگری و امور اجتماعی» است.
ریاست طرف ایرانی برعهده محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بود و راسیم لیائیچ معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان نیز ریاست هیات آن کشور را برعهده داشت.
رئیسان کمیسیون مشترک در پایان امضاء یادداشت های تفاهم، خرسندی خود را از فعال شدن مجدد کمیسیون مشترک و توسعه همکاری های اقتصادی ابراز کردند.
هدف از برگزاری این اجلاس، بررسی مسائل جاری روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی و شناسایی فعالیت های مشترک باهدف توسعه همکاری اقتصادی در آینده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا