همایش توسعه تجاری ایران و فنلاند؛

نعمت زاده: نخستین گام در توسعه روابط تجاری ایجاد مناسبات بانکی است

نعمت زاده: نخستین گام در توسعه روابط تجاری ایجاد مناسبات بانکی است

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین گام در توسعه روابط تجاری، ایجاد مناسبات بانکی است و بدون آن توسعه تجارت محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده امروز(دوشنبه) در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و فنلاند اضافه کرد: آنچه در این سال ها در حوزه تجارت انجام شده است به روش های غیرمعمول بوده که به این شکل نمی توان ادامه داد.
وی از بانک های فنلاندی دعوت کرد که برای گسترش مناسبات بانکی با ایران همکاری های خود را توسعه دهند.
نعمت زاده افزود: در ماه های گذشته دیگر بانک های کشورهای اروپایی با طرف های ایرانی به توافق هایی دست یافتند.
وی گفت: پس از مناسبات بانکی، موضوع همکاری های بیمه ای مطرح است که از طرف ایران آمادگی گسترش روابط دو جانبه در این حوزه وجود دارد.
نعمت زاده اضافه کرد: بیمه های صادراتی ایران در صندوق ضمانت صادرات زیر نظر صنعت، معدن و تجارت است و آمادگی دارند با بیمه های فنلاند روابط خود را برقرار کنند.
وی گفت: ایران در دو سال گذشته مذاکرات سختی با گروه 1+5 داشت که با درک متقابل از منافع یکدیگر به توافق برد – برد دست یافتند.
وی گفت: کشورهای 1+5 متوجه شدند که اظهارات ایران از ابتدا بر مبنای اصول و تعهدات بین المللی بوده و تصور برخی از کشورها واقعیت نداشته است؛ آنها تایید کردند که ما می توانیم فعالیت صلح آمیز خود را دنبال کنیم.
نعمت زاده افزود: این تفاهم سبب شد فضایی جدید در جهان بوجود بیاید و در این ماه های گذشته شاهد رفت و آمد هایی از کشورهای اروپایی بودیم.
نعمت زاده اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت های دو کشور حجم تجارت خارجی ایران و فنلاند در قالب سیاست هایی که به سایر کشورها نیز اعلام شده است، افزایش یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح سیاست های مرتبط با روابط دوجانبه گفت: ما به دنبال مناسبات درازمدت و استراتژیک هستیم؛ اگرچه تجارت موردی را نیز مناسب می دانیم اما نمی تواند پایه ای محکم برای همکاری های دوجانبه باشد.
ادامه دارد....
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا