واگذاری 30 درصد از مساحت منطقه در قالب پهنه های معدنی

واگذاری 30 درصد از مساحت منطقه در قالب پهنه های معدنی

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از واگذاری 30 درصد از مساحت منطقه در قالب پهنه های معدنی در این منطقه خبر داد.

به گزارش دنیای معدن از جیرفت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به معایب شناخته شده تکیه اقتصاد کشور بر فروش نفت و از آن جا که اکتشافات معدن می تواند کمک بسیار موثری در پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد، این امر در دولت جزو اولویت های کاری کشور قرار گرفته است.

وی بیان داشت: از دهه 50 به بعد اکتشافات پایه ای و هدفمند در جنوب استان کرمان انجام نشده است، این سازمان در همین راستا و برای اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید رونق اکتشاف و به دنبال آن استخراج و فرآوری مواد معدنی را جزو اولویت های خود قرار داده و در دو سال اخیر برای انجام این مهم تلاش بسیاری را انجام داده است.

محمود اسکندری نسب ابراز داشت: در طی دو سال اخیر در راستای اجرای برنامه های هدفمند این سازمان با تلاش حوزه معدن سازمان 40 درصد از مساحت جنوب استان کرمان معادل 14984 کیلومتر مربع در قالب پهنه های عظیم معدنی شناسایی شد.

وی افزود:حدود 30 درصد از کل مساحت جنوب کرمان  به میزان 11299 کیلومتر مربع که 75 درصد از مساحت پهنه های معدنی شناسایی شده را تشکیل می دهد در طی چند دوره مزایده از طریق سازمان به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار گردیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به پهنه های واگذار شده خاطر نشان کرد: دو پهنه در شهرستان قلعه گنج از جمله قلعه گنج شرقی به مساحت 1104 کیلومترمربع و دیگری در قلعه گنج غربی به مساحت 1160 کیلومترمربع، یک پهنه در جبالبارز غربی به مساحت 1220 کیلومترمربع و 7815 کیلومترمربع هم از پهنه بزرگ آباده به جازموریان که در شهرستان های فاریاب 2368 کیلومترمربع قرار دارد و دیگری پهنه ای در کهنوج 1837 کیلومترمربع، منوجان 1922 کیلومترمربع، قلعه گنج 1558 کیلومترمربع و رودبار جنوب 130 کیلومترمربع قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا