بانک جهانی وضعیت شرکت‌های خصوصی در سوئد را بررسی کرد

بازار مالی سوئد سالم است

بازار مالی سوئد سالم است

از هر پنج شرکت در سوئد، یک شرکت کارگر اضافی استخدام نمی‌کند

بانک جهانی در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصاد سوئد پرداخته‌است. در این گزارش بر اساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از سال 2014، وضعیت کسب‌وکار در این کشور با موضوعات جنسیت، کارگر، مهارت، مالیات و موفقیت در امور مالی تحلیل می‌شود.

اصلی‌ترین یافته‌های این گزارش بدین قرار است:

1.بیشترین مسئله‌ای که به شرکت‌های بخش خصوصی در سوئد فشار وارد می‌کند به مسائل کاری نظیر کمبود مهارت نیروی کار و قوانین کاری محدودکننده مربوط می‌شود. 28درصد از شرکت‌های سوئدی، کمبود مهارت‌های لازم کارگران را مهم‌ترین مانع در فعالیت‌های خود دانسته‌اند. 18درصد نیز قوانین دست‌وپاگیر کاری را مشکل‌آفرین دانسته‌اند.

2.استفاده از قراردادهای ثابت جزو امور رایج در سوئد است و این مسئله برای بخش خصوصی مزایای بسیاری دارد. دلیل اصلی نیز این است که این امر به تولید بالای کارگری و رشد نرخ کار و همچنین فروش بخش خصوصی مرتبط است.

3.از هر پنج شرکت در سوئد، یک شرکت کارگر اضافی استخدام نمی‌کند که دلیل آن مالیات بالاست. به طور خلاصه می‌توان گفت که شرکت‌ها به دنبال کارگران ماهر با مالیات بسیار پایین هستند.

4.بسیاری از شغل‌ها در سوئد به دانش و مهارت تخصصی نیاز دارند اما تعداد بسیار کمی از کارگران چنین تحصیلات و دانشی دارند.

5.بسیاری از شرکت‌ها از ظرفیت‌های فناورانه استفاده می‌کنند. قوانین مالیاتی در این شرایط برای آن‌ها بزرگ‌ترین مانع به شمار می‌رود.

6.سوئد به صورت کلی از بازار مالی سالمی برخوردار است. مقامات سوئدی در خلق محیطی که برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه کند، موفق عمل کرده‌اند. شرکت‌هایی که به اعتبارات محدود هستند اهمیت کمتری به پروژه‌های تحقیق و توسعه می‌دهند اما شرکت‌هایی که این محدودیت‌ها را ندارند به راحتی به سراغ پروژه‌های تحقیق و توسعه می‌روند.

7.زنان 23درصد از مدیرهای شرکت‌های سوئدی را تشکیل می‌دهند. بخش خصوصی روی جذب زنان به عنوان مدیر تمرکز کرده‌است.

منبع: بانک جهانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا