سی‌ان‌ان مانی گزارش داد

3.4تریلیون دلار مبادله ارزی خارجی در چین

3.4تریلیون دلار مبادله ارزی خارجی در چین

هیتر لانگ/گزارشگر

پول نقد چین در حال از دست رفتن است.

روز دوشنبه بانک مرکزی چین اعلام کرد 3.4تریلیون دلار مبادله ارزی خارجی صورت گرفته‌است که این کمترین میزان از اوایل سال 2013 تا کنون به شمار می‌رود. ما نوامبر یکی از بزرگ‌ترین کاهش‌ها بود.

اکثر سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند بخشی از پول خود را از این کشور خارج کنند. بسیاری از مردم چین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خارج از این کشور را بهتر برآورد می‌کنند. برخی از آن‌ها پول خود را روانه مشاور املاک نیویورک و لندن می‌کنند.

کپیتال اکونومیک نیز پیش‌بینی کرده‌است که در ماه نوامبر حجم خروج پول از چین بسیار بالا بوده‌است و به رکورد رسیده‌است.

کاهش سرمایه‌گذاری برای چین مشکلی بزرگ به شمار می‌رود. بر اساس آمار خزانه‌داری امریکا در سال جاری بیش از 500میلیارد دلار سرمایه از این کشور خارج شده‌است

جولیان اوانس پریچارد رئیس موسسه کپیتال اکونومیک می‌گوید: «داده‌های امروز نشان می‌دهد که ماه گذشته سرمایه کلانی از چین خارج شده‌است.»

اطلاعات نشان می‌دهد خروج سرمایه از چین از زمانی آغاز شد که این کشور ارزش یوآن را کاهش داد و دنیا را با این کار شگفت‌زده کرد. دولت چین به صورت ناگهانی اعلام کرد که ارزش ارز این کشور کاهش یافته‌است و به دنبال آن خروج سرمایه از این کشور سرعت گرفت.

این مسئله باعث شد که چوب حراجی به بازار سهام چین بخورد و اقتصاد چین با کاهش بیشتری مواجه شود.

زمانی‌که پول از چین می‌گریزد بدین معناست که مردم یوآن را با دلار، یورو و دیگر ارزها معامله می‌کنند. این مسئله تأثیر بیشتری روی ارزش یوآن می‌گذارد.

بانک مرکزی چین تلاش می‌کند با اقداماتی این وضعیت را به تعادل برساند. اما اوضاع برای این ارز وخیم‌تر می‌شود.

دلیل دیگر کاهش سرمایه‌گذاری در چین به دلار مربوط می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که دلار ایالات متحده امریکا ارزش بیشتری به دست آورده‌است. این مسئله باعث کاهش ارزش یوآن و یورو می‌شود.

کاهش سرمایه‌گذاری برای چین مشکلی بزرگ به شمار می‌رود. بر اساس آمار خزانه‌داری امریکا در سال جاری بیش از 500میلیارد دلار سرمایه از این کشور خارج شده‌است.

چین تلاش می‌کند حجم پولی که از این کشور می‌توان خارج کرد را کاهش بدهد. طبق قانون می‌توان 50هزار دلار در سال از چین خارج کرد. امسال چین برای خروج پول از عابربانک‌ها نیز محدودیت‌ها قرار داد. این کشور تلاش می‌کند خروج پول و سرمایه را متوقف کند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا