دومین الماس بزرگ جهان کشف شد

دومین الماس بزرگ جهان کشف شد

شرکت معدنی لوکارا دایاموند از کشف دومین الماس بزرگ جهان در یکی از معادن این شرکت در بوتسوانا خبر داد.

به گزارش بولتن نیوز، این سنگ قیمتی 1111 قیراطی از معدن کارووی واقع در 500 کیلومتری شمال گابورون، پایتخت بوتسوانا استخراج شد و بزرگترین الماس کشف شده در بوتسوانا و همچنین بزرگترین الماسی به شمار می‌رود که در بیش از یک قرن گذشته کشف شده است.

بزرگترین سنگ قیمتی کشف شده الماس 3106 قیراطی کولینان است که در سال 1905 در آفریقای جنوبی کشف شد و به 9 قطعه جدا برش یافت که بسیاری از آنها در جواهرات سلطنتی انگلیس به کار رفته اند.

ویلیام لمب، مدیرعامل شرکت کانادایی لوکارا دایاموند در این باره گفت: کشف سنگ قیمتی بزرگتر از هزار قیراط در بیش از یک قرن گذشته نمی‌تواند دست کم گرفته شود.

دو سنگ الماس سفید دیگر به وزن 813 و 374 قیراط هم در معدن کارووی استخراج شده اند.

الماس بزرگ هنوز قیمت گذاری نشده اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک تحلیلگر کالا و معدنکاری نوشت: این الماس احتمالا بسیار گران قیمت خواهد بود.

یک الماس 100 قیراطی که در ماه آوریل از سوی حراجی ساتبی در نیویورک عرضه شد، 22.1 میلیون دلار به فروش رفت. این سنگ در آفریقای جنوبی استخراج شده بود و بیش از یک سال زمان برده بود تا مرحله تراش و صیقل آن کامل شود.

بدنبال انتشار خبر کشف این الماس، ارزش سهام لوکارا در معاملات روز پنج شنبه بازار تورنتو 28 درصد صعود کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، بوتسوانا بزرگترین تولیدکننده الماس جهان به شمار می‌رود و تجارت الماس این کشور آفریقایی را به یک کشور صاحب درآمد متوسط تبدیل کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا