بخش معدن فرصت مناسب براي سرمايه‌گذاري مشترک ايران واروپا

بخش معدن فرصت مناسب براي سرمايه‌گذاري مشترک ايران واروپا پايگاه خبري معدن نيوز- قائم مقام وزير صنعت، معدن وتجارت گفت: پروژه‌هاي معدني در ايران، فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاران و بانکداران اروپايي است تا در قالب سرمايه‌گذاري مشترک با طرف‌هاي ايراني، اين پروژه‌ها را تأمين مالي کنند.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، مجتبي خسروتاج در هجدهمين کنگره سالانه بانکداران اروپا با موضوع فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران در فرانکفورت گفت: طرح‌هاي با سرمايه‌گذاري حدود 30 ميليارد دلار از سوي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو) پيگيري مي‌شود واين فرصت مناسبي براي همکاري خواهد بود.
وي افزود: درآمد بخش معادن ايران اين قابليت را خواهد داشت تا جايگزين درآمدهاي ناشي از صادرات نفت خام در آينده باشد.
خسروتاج همچنين با تاکيد بر اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي افزود: صنايع دانش‌بنيان، افزايش بهره‌وري، توسعه سرمايه‌گذاري با هدف توسعه صادرات از ايران، توسعه کارآفريني، افزايش ارزش افزوده در بخش صادرات غير نفتي، جلوگيري از صادرات مواد خام و... از جمله سياست‌هاي همکاري ايران با طرف‌هاي خارجي است.
قائم مقام وزير صنعت، معدن وتجارت در تبيين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي افزود: کشورهاي توسعه يافته، بسياري از اين سياست‌ها را، با عناوين ديگري، از گذشته دنبال کرده‌اند و با آن آشنايي دارند. بنابراين کار با شرکت‌هاي ايراني و برقراري ارتباطات با آنها مطابق با اين سياست‌ها خواهد بود.
گفتني است، اين کنفرانس در تاريخ ١٨ و ١٩ نوامبر در فرانکفورت آلمان برگزار شد که بيشتر شرکت‌کنندگان آن از بانکداران، سرمايه‌گذاران و صاحبان شرکت‌هاي بزرگ، متوسط و کوچک بودند.
در اين کنفرانس، مسئولان ديگري از جمهوري اسلامي نيز حضور دارند و ساير زمينه‌ها و فرصت‌هاي همکاري اقتصادي با ايران و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري را تشريح کردند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا