معادن استان یزد در کش و قوس برداشت و تعطیلی

معادن استان یزد در کش و قوس برداشت و تعطیلی

دنیای معدن - یزد که با وجود ذخایر معدنی به عنوان دومین استان کشور شناخته شده هم اکنون بدلیل برداشت های بی رویه و خسارت های متعدد به محیط زیست و آثار تاریخی در کش و قوس ادامه برداشت یا تعطیلی در برخی مناطق قرار دارد.

ذخایر قطعی بیش از 132 میلیون تن مواد معدنی ؛ این استان یزد را بعد از کرمان در رتبه دوم ذخایر معادن کشور قرار داده است.
از مجموع 60 ماده معدنی موجود در کشور 31 ماده معدنی در استان یزد استخراج می شود و اشتغال 9 هزار نفر در معادن استان را سبب می شود.
اردکان دارای بیشترین تعداد معدن و بافق دارای بیشترین ذخیره قطعی و بیشترین اشتغال در حوزه معدنی با 3هزار و 799 نفر پرسنل است.
چهارمین استان صنعتی کشور دارای 66 معدن خاک های صنعتی، 65 معدن تراورتن، 44 معدن مرمریت، 36 معدن فلداسپات و 35 معدن سنگ آهن است که به ترتیب اشتغال 385، 695، 479، 184، و 6هزار و 4 نفر را فراهم کرده است.
85 درصد تولید معادن مربوط به معادن سنگ آهن بوده از این رو بیشترین اشتغال در بین معادن مربوط به این معادن است همچون معادن بزرگ مرکزی در بافق و چادرملو در اردکان ؛ به همین دلیل بیشترین سرمایه گذاری مربوط به معادن سنگ آهن است .
متاسفانه از مجموع 405 معدن استان تنها 217 معدن فعال هستند و 188 معدن تعطیل شده و این یعنی بیش از 46 درصد از معادن استان غیرفعال هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا