شمارش معکوس برای پایان یاهو

شمارش معکوس برای پایان یاهو

یاهو توانسته بود به جایگاهی دست یابد که حتی مدیران آن نیز فکر نمی‌کردند.

آنها تصور این را نداشتند که یگانه یکه‌تاز وب باشند و متأسفانه انحصار را همیشگی دانستند و سعی کردند سیاست فشار بر کاربران را در پیش گیرند و اقداماتی مانند تغییر فضای رایگان ایمیل کاربران از شش مگابایت به چهار مگابایت را اعمال کردند. این کار، کاربران را بسیار اندوهگین کرد و باعث شد به سایت‌هایی که ایمیل با فضای کمی بیشتر می‌دادند نقل مکان کنند. مشکلات یاهو رو به فزونی یافت و پس از مدتی موتور جست‌وجوی این سایت نیز نتوانست جواب‌گوی نیازهای کاربران شود و یاهو با بی‌میلی تصمیم گرفت روش استعماری خود را در پیش گیرد. یاهو برای فرار از مشکلات خود دست به دامان روش‌های مختلفی شد. ازجمله اینکه سال گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مریسا میر قصد دارد تا با خریدن بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید ویدئو یوتوب، آنها را از ابتدای کار به سرویس ویدئویی یاهو بیاورد. به نظر می‌رسد این موضوع هم نتوانست یاهو را از وضعیت نابسامانی که دارد، خارج کند، چراکه هیأت‌مدیره شرکت یاهو این روزها مشکلات فراوانی را پیشِ‌روی خود می‌بیند و این‌طور که در آخرین شماره از روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته شده است، یاهو طرح مبنی بر فروش هسته مرکزی فعالیت‌های خود به شرکت چینی علی‌بابا را بررسی می‌کند.

به گزارش «اقتصاد آنلاین » به نقل از شرق ، مدتی است یاهو خبر کناره‌گیری‌اش از دنیای اینترنت را اعلام کرده، این درحالی‌ است که هنوز بیشتر ما ایمیل داریم و از جی‌میل استفاده نمی‌کنیم... تکلیف ایمیل‌های ساخته‌شده در یاهو یا آیدی‌های یاهومسنجر چه می‌شود؟ روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده یاهو قصد دارد کل سرویس‌های خود را بفروشد. به گزارش «زد دی‌نت»، اعضای هیأت‌مدیره یاهو بین روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته ده‌ها جلسه و نشست برگزار کردند تا درباره فروش این شرکت تصمیم صحیح بگیرند. هیأت مدیره هم‌اکنون به این نتیجه رسیده است که هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو را که چند‌ میلیارد دلار -گفته شده ارزش آن ٣٠‌ میلیارد دلار است- ارزش دارد به یک مرکز مجزا تبدیل کرده و آن را به شرکت اینترنتی علی‌بابا بفروشد. یاهو در‌این‌باره به خبرگزاری AFP اعلام کرد درباره گزارش منتشرشده در روزنامه وال‌استریت ژورنال نمی‌تواند توضیحی بدهد. البته برخی منابع آگاه اعلام کردند طرح جداسازی هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو و واگذاری آن به شرکت چینی علی‌بابا برای سال‌های طولانی در این شرکت بررسی شده است. ولی ماه گذشته یاهو این طرح را کنار گذاشت. با وجود این،‌ برخی کارشناسان اعلام کردند جداسازی هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو و تبدیل آن به یک شرکت واحد براساس قوانین آمریکا، معاف از مالیات نخواهد شد و یاهو با این کار ضرر مالی را به خود تحمیل خواهد کرد.

در سال ۲۰۰۹ میلادی یاهو قرارداد انحصاری را با مایکروسافت به امضا رساند تا به موجب آن بتواند از توانمندی‌های جست‌وجوگر Bing در فعالیت‌های خود استفاده کند. در همان زمان احتمال فروش شرکت یاهو به مایکروسافت بالا گرفت و البته یاهو به‌طور کاملا صریح پیشنهاد «استیو بالمر»، مدیرعامل وقت مایکروسافت را رد کرد. آوریل امسال قرارداد مذکور منقضی شد و برای تمدید آن یاهو این فرصت را به خود داد تا به صورت هم‌زمان بتواند با دیگر موتورهای جست‌وجوگر هم همکاری داشته باشد. در اکتبر امسال شرکت یاهو اعلام کرد با گوگل همکاری‌هایی را در زمینه تبلیغات آغاز کرده است. ولی باید گفت هیچ‌یک از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها باعث نشد یاهو از خطر ورشکستگی نجات پیدا کند. درعین‌حال فیس‌بوک و اسنپ‌چت نیز مشتریان شبکه اجتماعی یاهو را به سوی خود جلب کرده‌اند. احتمال می‌رود شرکت‌های سهامی خاص از خریداران اصلی یاهو باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا