اولین تاخیر بودجه‌ای دولت چند روزه است؟

اولین تاخیر بودجه‌ای دولت چند روزه است؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است که لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه از سوی دولت در ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش نامه نیوز، دولت یازدهم بر خلاف دولت پیشین، در دو سال گذشته همواره نظم زمانی برای ارائه بودجه را رعایت کرده و 15آذرماه هر سال، لایجه بودجه سال آینده را به مجلس فرستاده است. اگرچه سخنگوی دولت وعده داده بود امسال هم رویه دو سال گذشته تکرار خواهد شد اما اکنون به گفته برخی از مقامات مسوول«بنابر دلایلی ارائه بودجه به مجلس به اوایل دی ماه موکول شده است.»

به گزارش اقتصادنیوز، البته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در مورد علت تاخیر ارائه بودجه به مجلس گفته است: کار تدوین پیش نویس لایحه بودجه 95 و برنامه ششم در دولت به پایان رسیده و امروز (15 آذر) نیز می‌توانستیم لایحه بودجه را به مجلس ارسال کنیم اما با توجه به اینکه مجلس نظر به ارسال لایحه بودجه و برنامه ششم به طورهمزمان داشت،‌ تاخیر در ارسال این دو لایحه رخ داد.

او ادامه داد: اکنون دولت مشغول رسیدگی به لایحه برنامه ششم بوده تا برای ارسال همزمان با بودجه به صحن علنی مجلس آماده شود.

همچنین در همین مورد محمد‌علی احمدی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به فارس گفته است: بنا به قول مسوولان دولت لوایح برنامه ششم و بودجه 95 تا پایان آذرماه به مجلس می رسد.

علاوه بر او، سعید زمانیان‌دهکردی، دیگرعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم با بیان اینکه احتمالا اواخر هفته آینده لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۵ به مجلس می‌آید، به فارس اعلام کرده است: کلیات احکام دائمی شدن برنامه در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است و به نظر می رسد حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری یا اواخر هفته آینده این لایحه به همراه لایحه بودجه به مجلس خواهد آمد.

در همین حال امروز نیز عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز در مورد زمان تحویل لایحه بودجه به مجلس گفت: دولت روز گذشته برای آوردن لایحه بودجه اعلام آمادگی کرد اما با توجه به قانون آیین نامه داخلی دولت باید همزمان با آوردن لایحه بودجه نحوه اجرای برنامه پنجم توسعه را گزارش دهد.

او افزود: جلسه‌ای که روز گذشته با حضور مسوولان در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم، اعلام کردیم که ما عجله‌ای برای ارائه بودجه نداریم و اگر با برنامه پنج ساله ششم توسعه همزمان ارائه شود بهتر است. از طرفی احکام برنامه در کمیسیون‌های مشترک در حال بررسی است و هیچ خلاف قانونی با تاخیر لایحه بودجه به وجود نمی‌آید.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که آیا لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه تا اواخر آذر ماه به مجلس ارائه خواهدشد؟ بیان کرد: بعید می‌دانم تا آخر آذر ماه ارائه شود و زمان دو هفته برای تنظیم این دو برنامه به نظر می‌رسد کم باشد. به عقیده بنده حداکثر تا پانزدهم ماه آینده این دو برنامه حتما به مجلس ارائه می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا