تفکیک آب شرب و بهداشتی در یکی از روستاهای استان تهران کلید خورد

تفکیک آب شرب و بهداشتی در یکی از روستاهای استان تهران کلید خورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران از اجرای طرحی پایلوت در یکی از روستاهای تهران برای جداسازی آب شرب و بهداشتی خبر داد و گفت: براساس تاکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای این امر طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی را در یکی از روستاها اجرایی کرده‌ایم که تا سال دیگر عملیات آن پایان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا پوررجب روز دوشنبه 16 آذرماه در نشستی گفت: با وجود این‌که میزان استاندارد سرانه مصرف 150 لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است، اما سرانه مصرف روستاهای استان تهران بالای 185 لیتر در شبانه‌روز است.

او با بیان این‌که پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور در استان تهران و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستای استان تهران قرار دارد، اظهار کرد: تعداد کل روستاهای کل استان تهران 716 و تعداد روستاهای تحت پوشش آب این شرکت 400 روستاست.

وی ادامه داد: تامین مابقی روستاها برعهده دهیارهاست و شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران 77.4 درصد تخمین زده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده که قرار است شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاها را در برنامه ششم به 80 درصد برسانیم، ادامه داد: برای این مهم اقدامات خوبی انجام شده است.

پوررجب تعداد حجم کل آب تولیدی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب تهران را 85 میلیون مترمکعب در سال عنوان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را با به‌کارگیری از چهار مشاور برای انجام کارهای آبرسانی به روستاها انجام داده‌ایم.

وی افزود: از این به بعد تمام برنامه‌های ششم برحسب مطالعات صورت گرفته توسط این چهار مشاور صورت می‌گیرد. علاوه بر این برای 30 مجتمع آبرسانی بزرگ با به‌کارگیری سه مشاور عملیات به‌روزرسانی آن را انجام دادیم.

بهره‌برداری سه تصفیه خانه در اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران از بهره‌برداری سه تصفیه‌خانه در اردیبهشت‌ماه خبر داد و تصریح کرد: برای اولین‌بار در روستاهای امامزاده داوود، نیک‌نام ده و سعید‌آباد پردیس تصفیه‌خانه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

پوررجب درباره میزان هزینه این تصفیه‌خانه‌ها گفت: هر کدام از این تصفیه‌خانه‌ها سه میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد.

آغاز قرائت هوشمند کنتور‌های آب روستایی از اسفندماه

وی با بیان این‌که طرح قرائت هوشمند کنتورهای آب روستایی از اسفند‌ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: این مساله 80 درصد میزان تخلفات آبی در روستاها را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران هدف از اجرای این طرح را پرداخت قبوض بدون طی نکردن مسافت برای روستاییان عنوان و اظهار کرد: درباره افزایش کیفیت آب روستایی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و توانسته‌ایم توسط این برنامه‌ریزی‌ها میزان کیفیت آب شرب روستایی را ارتقاء دهیم.

پوررجب در خصوص میزان اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: سال گذشته 68 میلیارد تومان مصوب شد که حدود 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت، امسال نیز این میزان اعتبار 10 درصد افزایش یافت و تاکنون تنها 20 درصد آن تخصیص یافته است.

قیمت تمام شده آب در روستاها هر مترمکعب 900 تومان

وی از عوامل کاهش مصرف آب در روستاها را محاسبه درست قیمت تمام شده آب و اخذ قیمت واقعی آب از مشترکین دانست و ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در روستاها بالای 900 تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران ادامه داد: این در شرایطی است که از مشترکین روستایی به طور متوسط تنها 71 تومان دریافت می‌شود.

افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر در 22 بهمن‌ماه

وی از افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر برای حدود 21 روستا با هدف تفکیک چاه، خط انتقال و ساخت مخزن در 22 بهمن‌ماه خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران تعداد روستاهای تحت پوشش فاضلاب شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران را سه استان عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر 30 مجتمع آبرسانی وجود دارد که 230 روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.

پوررجب ادامه داد: هدف این است که در برنامه ششم توسعه تعداد مجتمع‌های آبرسانی را ارتقاء دهیم، چرا که انجام این کار می‌تواند راهبردهای ما را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهد.

وی با بیان این‌که 55 درصد شبکه فرسوده است و 43 درصد آب در شبکه روستایی هدر می‌رود، گفت: فرسودگی شبکه روستاها و وجود 25 هزار انشعاب غیرمجاز موجب به وجود آمدن این مساله شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به پروژه‌های استان تهران در سال 1394 ادامه داد: 3551 تعویض انشعاب، 9900 مترمکعب احداث مخزن، 22 حلقه تجهیز چاه و 5088 تعویض کنتور به صورت رایگان صورت گرفته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا