معاون سازمان صنایع کوچک عنوان کرد

برابری آمار صنایع متوقف شده و بازگشته به تولید

برابری آمار صنایع متوقف شده و بازگشته به تولید

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بهره‌برداری از 2293 واحد تولیدی جدید در سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت واحدهای متوقف شده به واحدهای به چرخه تولید بازگشته برابر است.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در دو سال گذشته توانسته‌ایم تعادل را بین واحدهای متوقف شده و به چرخه تولید برگشته ایجاد کنیم، اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که توانسته‌ایم همان حالت اول که وجود داشته را حفظ کنیم و نگذاریم وضعیت خراب شود، یعنی تعداد واحدهایی که در این مدت به دلایل متعدد متوقف شده‌اند با تعداد واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته‌اند تقریبا برابر است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 2293 واحد تولیدی جدید در سال گذشته، ادامه داد: البته در کنار این موضوع واحدهای جدیدی به بهره‌برداری رسیده‌اند که به این ترتیب آمار واحدهای فعال شده بیشتر می‌شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سعی می‌کنیم واحدهایی که چرخه عمر محصول و تکنولو‌ژیشان به پایان نرسیده را مجدد به تولید بازگردانیم، البته همه مشکلات پول نیست و برخی واحدها مشکلات دیگری را داشته‌اند.

مقیمی نیروی انسانی را یکی از مشکلات بخش تولید دانست و گفت: به رغم اینکه تعداد نیروی بیکار در کشور ما زیاد است، اما واحدها برای تامین نیروی توانمند به معضل می‌خورند، چرا که بیش از آموزش و دانش تئوری، برای یک صنعت نیروی مهارتی لازم است و این موضوع بیشتر به نظام مهارتی ما برمی‌گردد.

به گفته وی واحدهای تولیدی متوقف شده که به چرخه تولید بازمی‌گردند، پیش از این امر مورد بررسی قرار می‌گیرند که تا چه اندازه امکان موفقیت دارند، البته تا اندازه‌ای درصد خطا نیز وجود دارد، اما این درصد ناچیز است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا