در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

دلایل نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر

دلایل نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: با توجه به تعطیلات اربعین و ایام پایانی ماه صفر و افزایش میزان سفر زائران به عتبات عالیات حجم تقاضایی که به بازار وارد می‌شود بالا رفته و منجر به افزایش موقت قیمت ارز در بازار می‌شود.

عبادالله محمد ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: زمانی که تقاضا به بازار وارد شود و از طرفی نتوانیم به درستی ارز مورد نیاز را به بازار تزریق کنیم با نوساناتی روبه‌رو می‌شویم که همه اینها منجر به افزایش قیمت دلار می‌شود.

وی افزود: مناسبت‌هایی مثل اعیاد مذهبی، عید نوروز و همچنین ایام سوگواری مثل محرم و صفر از عواملی هستند که منجر به افزایش تقاضا برای خرید ارز در بازار می‌شود و همه اینها در نهایت منجر به نوسان افزایشی قیمت‌ها خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در عین حال بیان کرد: البته در بعضی مواقع شاهدیم با توجه به اینکه تجار و شرکت‌های بزرگ دلار مورد نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنند همین موضوع منجر به کم شدن ارز در بازار می‌شود و قیمت‌ها را بالا می‌برد که در این بخش مسوولان مربوطه باید تدابیری اندیشیده و بازار را کنترل و نظارت کنند به گونه‌ای که به سمت احیای ساختار برویم.

محمدولی همچنین تاکید کرد: زمانی می‌توانیم به ثبات قیمت‌ها دست یابیم که مدیریت بر روی بازار اعمال شود که به اعتقاد من با توجه به سیاست‌های اعلامی بانک مرکزی در آینده می‌توانیم بازاری پرثبات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای کنترل بازار چاره‌ای جز ساختارسازی نداریم، تصریح کرد:کشوری با معادن و ذخایر غنی و نیروی انسانی تحصیلکرده هستیم، بنابراین اگر بسترها را آماده کنیم تا حدود پنج یا شش سال آینده می توانیم به ثباتی پایدار در حوزه طلا و سکه دست یابیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا