رییس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد

پلمب واحد‌های بدون ارائه خدمات پس از فروش

پلمب واحد‌های بدون ارائه خدمات پس از فروش

رییس اتحادیه فناوران رایانه از پلمب واحد‌های صنفی مرتبط با کالاها و محصولات فناوری اطلاعات که خدمات پس از فروش ارائه نمی‌کنند خبر داد که این اقدام از ابتدای دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

سیدمهدی میرمهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارها به واحدهای صنفی مرتبط با فناوری اطلاعات که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیستند هشدار دادیم و در نهایت به صورت کتبی به این دسته از واحد‌ها اخطارو اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و از حدود دو هفته آینده یعنی از ابتدای دی ماه واحد‌هایی که کالاهای خود را بدون خدمات پس از فروش به فروش می‌رسانند پلمب می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که واردکنندگان برای واردات کالا حتما باید مجوز خدمات پس از فروش داشته و یا با شرکتی که می‌تواند این خدمات را ارائه دهند قرار‌داد داشته باشند، گفت: از این پس کسی نمی‌تواند بدون داشتن مجوزهای لازم کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه افزود: کسانی که می‌خواهند اقدام به وارد کردن کالایی کنند بعد از ارائه درخواست و بازرسی اتحادیه از واحد مربوطه و ارائه نتایج این گزارشات به سازمان حمایت در این زمینه تصمیم گیری می‌شود و چنانچه واحدی مورد تایید قرار نگیرد و نتواند خدمات پس از فروش ارائه دهد، نمی‌تواند اقدام به واردات کالا کند.

میرمهدی در عین حال بیان کرد: از حدود سه سال گذشته جلساتی برگزار کردیم که به دنبال آن کلیه‌ کالاها و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات از خدمات پس از فروش واقعی برخوردار شوند که به دنبال آن بازرسی‌هایی که سازمان حمایت از واحد‌های صنفی مربوطه برای موضوع خدمات پس از فروش انجام می داد به عهده ما گذاشته شد.

وی همچنین تاکید کرد: برای جلوگیری یا کاهش واردات غیرقانونی محصولات فناوری اطلاعات به کشور باید تعرفه‌ها تعدیل شود تا هر کسی به راحتی اقدام به این کار نکند که در راستای تعدیل تعرفه و کاهش آن مذاکراتی انجام دادیم که ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا