افزایش 21 درصدی صادرات به کشورهای عربی

افزایش 21 درصدی صادرات به کشورهای عربی

طی هفت ماهه امسال 7 میلیارد و 532 میلیون دلار کالا به کشورهای عربی اطراف ایران صادر شده است.

 

طی هفت ماهه امسال 39.1 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به کشورهای عربی پیرامون ایران انجام شده است.
بر اساس اين گزارش، طی هفت ماهه امسال 7 میلیارد و 532 میلیون دلار کالا به کشورهای عربی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.
طی این مدت، صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس 3 میلیارد و 736 میلیون دلار و صادرات به سایر کشورهای عربی شامل لبنان، اردن، سوریه، عراق و یمن 3 میلیارد و 796 میلیون دلار بوده است که به ترتیب 19.4 و 19.7 درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
طی هفت ماهه امسال صادرات به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس 46 درصد و صادرات به سایر کشورهای عربی 4 درصد افزایش یافته است.
صادرات به کشورهای عضو شورای همکاری خایج فارس و همچنین سایر کشورهای عربی بیشترین صادرات غیرنفتی ایران در هفت ماهه امسال و در بازارهای پیرامونی را به خود اختصاص داده است. سهم هر کدام از آنها از صادرات ایران به بازارهای پیرامونی 33.1 و 33.6 درصد است و در مجموع به 66.6 درصد می‌رسد.
در هفت ماهه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی کشورمان بدون احتساب میعانات گازی 19 میلیارد و 254 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا