گزارش روز؛

غذایی و قندی گروه های کوچک مثبت بازار امروز

غذایی و قندی گروه های کوچک مثبت بازار امروز

افزایش تقاضا و معاملات مثبت در گروه غذایی محسوس بود تا جایی که نمادهای غشصفها، غشان، غشاذر، غالبر، غمارگ و غفارس معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند همچنین گروه قندی در ادامه صعود خود اکثرا کم حجم اما مثبت دنبال شدند که در این بین صف خرید نمادهای قزوین و قچار همچنان چشم نوازی می کرد.

 

 

با صف خرید حق تقدم ایران خودرو، طبق انتظار کل گروه خودرویی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند اما همچنان حجم دادوستدها بسیار ناچیز بود و عدم انگیزه کافی خریداران و کمبود نقدینگی بازار سرمایه، دادوستدهای فرسایشی، منفی را برای بازار رقم زد و افت مجدد اکثر نمادها و گروه ها را سبب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، ختور، خفناور، خچرخش، خکاوه، خلنت، وایران و حسینا از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل بودند. شرکت توکاریل در گزارش 6 ماهه به ازای هر سهم 127 ریال سود محقق نمود که عمدتا به دلیل کاهش 83 درصد هزینه های مالی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 98 درصد را نشان می دهد.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نمادهای وبانک، بپاس، وپست، ونیرو، وغدیر و وصنعت از معدود نمادهای متعادل، مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. رشد 7.4% تولیدات صنعتی در سه ماهه سوم کشور هند در مقایسه با دوره مشابه قبل به نقل از مجله اقتصادی اکونومیس باعث شده نگاه تمام سرمایه گذاران و بازارهای دنیا به سمت هند برگردد. کشور هند که تا اینجا در میان کشورهای BRICS بهترین عملکرد را داشته است.

در بازارهای بین المللی در شروع دادوستدها قیمت های فلزات پایه متاثر از رشد روز افزون ارزش دلار با رشدی اندک مواجه شدند همچنین قیمت های طلا و نفت کاهش مجدد را تجربه کردند که عدم توافق کشورهای تولید کننده اوپک بر سر کاهش میزان تولید مزید بر علت است.

گروه های فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشگاهی همسو با کلیت بازار اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین می توان به نمادهای هرمز، وتوکا، ونفت، شنفت، شفارس، فارس، شکلر، فزرین، شاراک، شسینا، جم و خراسان به عنوان معدود نمادهای مثبت گروه های مذکور اشاره نمود.

پتروشیمی شیراز 6 ماهه 35 ریال سود محقق نمود و 6 درصد بودجه را پوشش داد همچنین فملی در گزارش 6 ماهه 43ریال سود محقق کرده و 28 درصد از بودجه را پوشش داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 76 درصد را نشان می دهد. پتروشیمی جم 814 ریال سود طی 6 ماهه محقق نموده که 10 درصد کاهش نسبت به 6 ماهه حسابرسی نشده نشان می دهد همچنین پوشش بودجه 47 درصد است.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای رمپنا، بمپنا، فاذر و بالاس متعادل و مثبت و بقیه هم گروهی ها اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند در این بین جابجایی بلوک و معاملات پر حجم نماد رمپنا علاوه بر رشد حدود 1.5 درصدی قیمت پایه سهم، رشد حدود 22.5 واحدی شاخص کل را در پی داشت.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و تک نمادهای ثفارس و سشمال از معدود سهام متعادل و مثبت آنها بودند همچنین نماد سپاها جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

افزایش تقاضا و معاملات مثبت در گروه غذایی محسوس بود تا جایی که نمادهای غشصفها، غشان، غشاذر، غالبر، غمارگ و غفارس معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند همچنین گروه قندی در ادامه صعود خود اکثرا کم حجم اما مثبت دنبال شدند که در این بین صف خرید نمادهای قزوین و قچار همچنان چشم نوازی می کرد.

در ادامه رقابت جلسه معاملاتی، تعداد 83 میلیون و 868 هزار و 684 سهم معادل 9/59 درصد )سهام کنترلی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (سهامی عام) بطور یکجا و نقد (پرداخت کل ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای (T+3)) به قیمت رقابت شده 4،202 ریال، در نماد قچار4 و تعداد  146 میلیون و 463 هزار و 663 سهم معادل 88.71 درصد از سهام شرکت قند قزوین از طرف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اصالتا و به وکالت از شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا به صورت یکجا ونقد به قیمت رقابت شده هر سهم  3 هزار و 403 ریال در نماد قزوین4 عرضه شد که به دلیل رقابت به روز بعد موکول گردید.

 رانفور در گروه آی تی همچنان مثبت اما کم حجم دنبال شد و نمادهای شتهران در گروه بنیادی محور دارویی و کمرجان در گروه کانی های غیر فلزی با صف خرید به کار خود پایان دادند. خدمات انفورماتیک در دوره 6 ماهه به ازای هر سهم 944 ریال سود محقق نموده که افزایش درآمد فروش و عدم افزایش بهای دستگاه های خریداری شده و رشد 24% درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها دلیل رشد 121% نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جابجایی بلوک حدود 10و 3و 7.5 میلیون سهمی نمادهای به ترتیب اخابر، رمپنا و فارس و معاملات مثبت آنها علیرغم افت دسته جمعی اکثر نمادها و گروه ها، سبب رشد شاخص کل گردید و در انتها شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای حکشتی و فولاد و با افت (43.88) واحدی به ارتفاع 62,374 واحدی رسید. با توجه به نحوه معاملات و کاهش حجم برای فردا نیز همین منوال دادوستدها پیش بینی می شود.
 
پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا