از ژانویه 2016:

تغییر ساعات معاملاتی آتی در چین

تغییر ساعات معاملاتی آتی در چین

مقامات چینی اعلام داشتند که رونمایی از مکانیزم سیستم مدار شکن بازار(Circuit-breaker) و کاهش ساعات معاملاتی شاخص های آتی در این کشور از آغاز ماه ژانویه به صورت خودکار آغاز خواهد شد.

 

بازارهای چین در نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که قیمت سهام شرکت های بهداشتی و تکنولوژی روند صعودی را از سر گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش قیمت سهام شرکت های بهداشتی و دارویی، تکنولوژی و مصرفی موجب جبران ضرر هنگفت قیمت سهام شرکت کارگزاری Citic شد و بازارهای چین را صعودی کرد.

در این بین، شاخص شانگهای با رشد 0.3 درهمراه شد در حالی که مقامات قانون گذاری چین با اجرای قانونی جدید ساعات معاملاتی بازار آتی این کشور را کاهش دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات چینی اعلام داشتند که رونمایی از مکانیزم سیستم مدار شکن بازار(Circuit-breaker) و کاهش ساعات معاملاتی شاخص های آتی در این کشور از آغاز ماه ژانویه به صورت خودکار آغاز خواهد شد.

این در حالی است که، تغییر و تحولات هیأت مدیره شرکت کارگزاری citic موجب افت 1.9 درصدی قیمت سهام این شرکت در بازارهای چین شد.

اما، مقامات دولتی چین تصمیمات جدیدی برای اقتصاد این کشور دارند.

رئیس جمهور این کشور، ژی جینگ پینگ در نظر دارد اختیار و دامنه فعالیت شرکت های خصوصی و تکنولوژی را گسترش دهد و شرکت های دولتی صنعتی را محدودتر کند

وو کان، مدیر صندوق شرکت بیمه جی کی در این خصوص بیان داشت: بازارهای چین نسبت به تصمیمات اقتصادی جدید دولت خوش بین هستند و این اطمینان را دارند که ارتقاء دامنه فعالیت شرکت های خصوصی کوچک می تواند زیربنای اقتصادی کشور را توسعه داده و پتانسیل خوبی برای رشد تلقی شود.

بر این اساس، شاخص CSI در چین با رشد 0.3 درصدی همراه شد در حالی که شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با افت 0.4 درصدی همراه شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا