مصرف گاز افزایش یافت/ کدام مناطق با افت فشار گاز مواجه شدند

مصرف گاز افزایش یافت/ کدام مناطق با افت فشار گاز مواجه شدند

اقتصاد > انرژی - تسنیم نوشت: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: مصرف گاز با ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش به ۶۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

مجید بوجار زاده با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک از 350 میلیون متر مکعب در روز طی دو روز گذشته به 450 میلیون متر مکعب در روز رسیده است گفت: هم اکنون 70 درصد از گاز تولید شده در کشور به مصرف این بخش می‌رسد.

به گفته وی رقم مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع نیز هر کدام به ترتیب حدود 97 میلیون و 98 میلیون متر مکعب است که در مجموع رقم مصرف گاز در کشور به 645 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

بوجارزاده با اشاره به اینکه به طور متوسط طی سال جاری 456 میلیون متر مکعب گاز در روز در تمامی بخش‌ها مصرف شده است گفت: این در حالیست که این رقم طی سال گذشته 431 میلیون متر مکعب در روز بوده است. همچنین تحویل گاز به نیروگاه ها طی سال جاری به 46.8 میلیارد متر مکعب رسید در حالی که این رقم طی سال گذشته (تا 15 آذر ماه 93)، در حدود 39.6 میلیارد متر مکعب بوده که افزایش بیش از 7 میلیارد متر مکعبی را نشان می‌دهد.

وی با اعلام این که امروز صبح بخش الشتر استان لرستان و مریوان در استان کردستان با افت فشار گاز مواجهه شد گفت: همین باعث شده بود که تعدادی از روستاهای این دو بخش دچار قطعی گاز شوند. تا بعد از ظهر امروز فشار باز خواهد گشت.

وی درباره علت افت فشار گاز در این دو بخش توضیح داد: از غروب روز گذشته دمای هوای در این منطقه به طور ناگهانی حدود 15 درجه کاهش یافت. همچنین علاوه بر اینکه با شدت سرما، مصرف گاز رشد چشمگیری یافت، در این منطقه تنها یک خط انتقال وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا