مدیرکل گمرکات اردبیل:

وزن صادرات اردبیل ۲۳ درصد کاهش یافت/آذربایجان و عراق مقاصد اصلی

وزن صادرات اردبیل ۲۳ درصد کاهش یافت/آذربایجان و عراق مقاصد اصلی

اردبیل – مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش ۲۳ درصدی وزن صادرات این استان در هشت‌ماهه نخست امسال به نسبت سال گذشته خبر داد.

رسول صفریان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه محصولات صادراتی استان به‌صورت عمده شامل سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی است، تصریح کرد: درمجموع هشت‌ماهه نخست سال ۶۰ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۹۱ کیلوگرم صادرات انجام شده که به نسبت سال قبل کاهش دارد.

وی افزود: وزن صادراتی از گمرک اردبیل ۱۸ درصد و از گمرک بیله سوار ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان در خصوص وضعیت ارزش صادراتی بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست سال کل صادرات به ارزش ۵۳ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۲۰ دلار بوده است، تأکید کرد: ارزش صادرات فقط دو درصد رشد یافته است.

به گفته صفریان ارزش صادرات از گمرک اردبیل ۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد و در مقابل در گمرک بیله سوار ۲۶ درصد افزایش دارد.

وی در خصوص وضعیت صادرات چمدانی بابیان اینکه از ابتدای سال هیچ صادراتی از گمرک اردبیل انجام‌نشده است، اضافه کرد: از گمرک بیله سوار صادرات چمدانی به وزن یک‌میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته ۶۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش صادرات چمدانی ثبت‌شده از گمرک بیله سوار دو میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۰۸ دلار است که باز کاهش ۶۲ درصدی را به نسبت سال گذشته نشان می‌دهد.

صفریان تأکید کرد: در سال جاری عمده کشورهای مقصد صادراتی ما آذربایجان و عراق است.

مدیرکل گمرکات استان در خصوص وضعیت واردات استان در هشت‌ماهه نخست سال ادامه داد: وزن واردات استان با ۱۶ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۱۵۱ کیلوگرم در گمرک اردبیل ۹ درصد افزایش و در گمرک بیله سوار ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد که درمجموع موجب شده هشت درصد کاهش داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در ارزش کالاهای وارداتی نیز با ۲۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۶۲ دلار در گمرک اردبیل ۴۳ درصد کاهش و در گمرک بیله سوار ۵۸ درصد کاهش داریم که موجب شده ارزش کالاهای وارداتی با ۴۳ درصد کاهش همراه شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا