مدیرکل گمرک بوشهر:

کاهش ۲۵ درصدی واردات از گمرکات بوشهر/ صادرات افزایش یافت

کاهش ۲۵ درصدی واردات از گمرکات بوشهر/ صادرات افزایش یافت

بوشهر - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی واردات کالا از گمرکات بوشهر، گفت: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر افزایش یافت.

احمد پورحیدر صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بهبود فرآیندهای صادرات و واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر را در دستور کار داریم و در راستای الکترونیکی‌شدن امور گام برمی داریم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر طی هشت ماه امسال نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: گمرکات استان بوشهر طی مدت یاد شده بیش از یک‌هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان درآمد داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در زمینه صادرات در سطح کشور، بیان کرد: بیش از  ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزارتن کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی طی مدت یاد شده از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی ارزش این کالاها را هشت میلیارد و ۸۳۴ دلار دانست و ادامه داد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از نظر ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزن دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

پورحیدر افزود: روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، ماهی، میگوی پرورشی و سیمان بیشترین میزان کالاهای صادراتی از استان بوشهر است که اغلب به کشورهای امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام صادر می‌شود.

وی با اشاره به ورادات یک هزار و ۴۴ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۹۷ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر گفت: میزان واردات کالا از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد کاهش دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا