تاسیس دفتر تجاری سوئد در ایران

تاسیس دفتر تجاری سوئد در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ قرار است سوئد دفتر تجاری خود را برای گسترش همکاری‌‌ های میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران ...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ قرار است سوئد دفتر تجاری خود را برای گسترش همکاری‌‌ های میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران در تهران تاسیس کند.

محمود واعظی پس از دیدار با مکائیل دامبرگ وزیر امور شرکت‌ها و نو‌آوری‌‌های سوئد به خبرنگاران گفت:‌ روابط ایران و سوئد دارای سابقه‌ای تاریخی است و بخش های صنعتی شرکت های سوئدی حضوری فعال در ایران داشته‌اند.

وی همچنین افزود:‌ شرکت سوئدی اریکسون بیش از ۱۱۶ سال در ایران حضور فعال داشته و انتظار داریم با سفر وزیر امور شرکتها و نوآوری‌های سوئد به ایران زمینه برای توسعه همکاری ها در دو بخش دولتی و خصوصی فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ شرکت های سوئدی در زمان تحریم‌ها همکاریهای خود را با کشور ما قطع نکردند و همین موضوع می تواند زمینه‌ای برای حضور فعالتر آنها در کشورمان باشد در حال حاضر مذاکره میان شرکتهای ارتباطی سوئدی با اپراتورهای ایرانی و شرکتهای ارتباطی در حال انجام است که امیدواریم قراردادهای خوبی بین آنها منعقد شود.

واعظی با ابراز امیدواری در زمینه اختصاص خط اعتباری برای همکاری‌های ایران و سوئد گفت:‌ حضور هیاتی از بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی همراه وزیر امور شرکتهای سوئد نشان می‌دهد که این کشور نیز برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، وی با اشاره به تجربیات شرکتهای سوئدی در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار گفت:‌ امیدواریم این شرکت‌ها تجربیات خود را در این دو بخش و همچنین در حوزه‌های آموزش و تحقیقات در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهد.

وزیر ارتباطات همچنین به حضور دفتر اریکسون در ایران اشاره کرد و گفت:‌ هم‌اکنون این دفتر با وجود ۴۰۰ کارمند در ایران فعال است و انتظار داریم پس از توفیق مذاکرات دوجانبه این تعداد افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا