کارشناس بازار کار:

کمتر کسی به کار تولیدی فکر می‌کند

کمتر کسی به کار تولیدی فکر می‌کند

یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه در کوتاه مدت باید به سمت راه اندازی و حمایت از کسب و کارهای خرد برویم، معتقد است: در حال حاضر اعتماد جدی برای انجام فعالیتهای تولیدی در کشور وجود ندارد و دیگر کمتر کسی سرمایه اش را به سمت کارهای تولیدی می برد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تردیدی نیست که افزایش اشتغال از طریق بنگاهها و کسب و کارهای کوچک ایجاد می شود و در تمام دنیا نیز این رویه معمول است ولی انحصار کسب و کارهای خرد جدا از دولت و در حوزه بخش خصوصی و مردم است.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه دقیق و مشخصی در حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک ارائه بدهد، افزود: دولت باید یک برنامه عملی برای راه اندازی این قبیل کسب و کارها ارائه کند.

این کارشناس بازار کار متذکر شد: جدی ترین مشکل ما بعد از تحریم‌ها و هدفمندی یارانه ها آسیب دیدن بنگاههای کوچک بود.در حالی که بنگاهها انتظار داشتند تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار بگیرد ولی نظام بانکی از این کار دریغ کرد.

حاج اسماعیلی با اشاره به پایین آمدن قدرت خرید مردم، گفت: برخی کسب وکارهای کوچک به توان خرید مردم وابسته است مثلا مشاغل خانگی و صنایع دستی و رکود و رونق آنها به شرایط و قدرت خرید مردم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در ایران اعتماد جدی برای فعالیتهای تولیدی وجود ندارد و ریسک آن بالا است، اظهار کرد: دیگر کمتر کسی سرمایه اش را به سمت کارهای تولیدی می برد و این ضعف هم باید با اعتماد سازی از سوی دولت و امن کردن فضای کسب و کار برطرف شود.

این فعال کارگری در پایان به ارزیابی نقاط قوت و ضعف رسانه ایسنا، پرداخت و گفت:درست است که تعداد رسانه ها در کشور زیاد شده ولی ایسنا، خبرگزاری با سابقه‌ای است و چون برآ‌مده از حوزه دانشگاهی است اعتماد در ‌آن بیشتر است؛ ایسنا بی طرفی در انعکاس اخبار دارد و اخبار آن مبتنی بر نظرات پژوهشی و کارشناسی است بنابر این در مقایسه با برخی رسانه هایی که وابسته به احزاب و ارگانها و حتی دولت هستند دیدگاه مثبتی نسبت به ایسنا دارم و معتقدم می تواند بیش از این هم رشد کند چون متصل به مراکز دانشگاهی است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا