تحلیل یک کارگزاری از سود "ختور" و نکات با اهمیت

تحلیل یک کارگزاری از سود

یک کارگزاری درباره سود هر سهم رادیاتور ایران‌ و نکات با اهمیت این شرکت بورسی تحلیلی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعمال افزایش سرمایه 114 درصدی شرکت رادیاتور ایران‌ و توضیحات دیروز مدیرعامل درباره سود هر سهم سال مالی جاری، نماد این شرکت بورسی آماده بازگشایی شده است.

براساس این گزارش، "ختور" درحالی سود هر سهم سال مالی جاری با سرمایه 14 میلیارد تومانی 901 ریال و با سرمایه جدید 30 میلیارد تومانی 476 ریال پیش بینی کرده که به گفته علیرضا کمیزی مدیرعامل آن دو عامل کاهش هزینه های مالی به دلیل مدیریت بهینه نقدینگی و تمرکز بر وصول مطالبات به جای اخذ تسهیلات و همچنین تحقق عملی فروش یک فقره آپارتمان در ماه جاری موجب تعدیل سود شده است.

در این رابطه کارگزاری آبان تحلیلی از سود این شرکت و آینده آن ارایه کرده است:

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29 اسفند منتشر کرده سود هر سهم را با سرمایه معادل ٣٠٠ میلیارد ریال به مبلغ ٤٧٦ ریال اعلام کرده که نسبت به پیش بینی قبل با ١٣ درصد تعدیل مثبت همراه شده است.هم چنین طی دوره شش ماه اول سال حدود ٥٠ درصد این مبلغ را محقق ساخته است. پیش بینی تقسیم سود برای سال مالی ٩٤ به میزان ١٠ درصد سود خالص است.

از دلایل تعدیل مثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

١) کاهش ١٣ درصدی هزینه های عمومی و اداری و رسیدن آن به مبلغ ٧٨ میلیارد ریال

٢) کاهش ٤٢ درصدی هزینه های مالی و رسیدن آن به مبلغ ١٢ میلیارد ریال (به جهت استفاده کمتر از تسهیلات مالی و تمرکز شرکت بر وصول مطالبات به جای اخذ تسهیلات)

٣) افزایش ٢٣٥ درصدی درآمدهای متفرقه و رسیدن آن به مبلغ ١٠ میلیارد ریال(به جهت شناسایی سودی بالغ بر ٨ میلیارد ریال از فروش یک فقره آپارتمان)

نکات با اهمیت :

ترکیب فروش محصولات براساس مبلغ فروش بودجه در نمودار زیر نشان داده شده است :

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا