چراغ سبز ایران برای امضای قرارداد جدید صادرات گاز به ترکیه

چراغ سبز ایران برای امضای قرارداد جدید صادرات گاز به ترکیه

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران از آمادگی ایران برای مذاکره با ترکیه برای امضای قرارداد جدید صادرات گاز به این کشور خبر داد و گفت: ایران در چارچوب قرارداد فعلی گاز مازاد برای صادرات به ترکیه ندارد.

به گزارش ایسنا، عزیز الله رمضانی درباره این که آیا ایران آمادگی امضای قرارداد جدید برای صادرات گاز به ترکیه دارد، گفت: برای امضای قرارداد جدید آمادگی داریم مذاکره کنیم.

وی درباره این که آیا ترکیه تقاضای برای افزایش خرید گاز از ایران مطرح کرده است، گفت: هنوز پیشنهادی از سوی آنها ارائه نشده است.

رمضانی با بیان این که ایران صرفا در چارچوب قراردادی که بین دو کشور وجود دارد می تواند گاز در اختیار ترکیه قرار دهد، تاکید کرد: ایران نمی تواند مازاد بر آنچه در قرارداد وجود دارد به این کشور گاز تحویل دهد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران درباره این که اگر ترکیه درخواست جدیدی برای دریافت گاز ارائه دهد آیا ایران آمادگی پاسخگویی به این درخواست را دارد، گفت: اگر درخواست جدیدی ارائه دهند باید امکانات ما از نظر تولید و انتقال مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که ترکیه پیشتر خواهان دریافت گاز بیشتر از ایران در ازای کاهش قیمت بوده است آیا ایران هم اکنون می تواند این خواسته آنها را برآورده کند، به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: همه این مسائل در قالب قرارداد جدید و با رعایت تمام اصول قراردادی قابل بررسی است.

رمضانی افزود: البته زمانی که این بحث مطرح شد قیمت نفت و گاز بالا بوده اما هم اکنون قیمت هر دوی آنها پایین آمده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا