دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می‌شود

دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد، با تاکید بر توسعه همکاریها در حوزه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش و تحقیق خاطر نشان کرد: دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دکتر واعظی در این دیدار روابط ایران و سوئد را دارای قدمت دیرینه برشمرد و گفت: دو کشور دارای روابط گسترده در بخشهای مختلف بویژه بخشهای صنعتی هستند و انشاالله در زمینه های مختلف همکاریها ادامه یابد.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد با نخست وزیر سوئد گفت: در این ملاقات دو طرف توافق کردند روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی و صنعتی توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضور هیات عالی رتبه سوئدی در ایران را در راستای این توافق برشمرد و ابراز امیدواری کرد در این سفر مقدمات خوبی جهت گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف فراهم شود.

وی اظهار کرد: حضور بخش دولتی و خصوصی دو کشور، نشانه عزم جدی دو طرف بر گسترش روابط به ویژه در حوزه فناوری طلاعات و ارتباطات است.

دکتر واعظی یادآور شد: سوئد در دوران تحریم در ایران ماند و به همکاری خود ادامه داد و بنظر می رسد در حوزه ICT با سوئد همکارهای خوبی انجام خواهیم داد.

واعظی با اشاره به تجربه خوب سوئد در دولت الکترونیک ابراز امیدواری کرد در حوزه ICT و به ویژه با تجربیات بسیار خوب سوئد در دولت الکترونیک همکاری ها در این زمینه گسترش یابد.

وی حضور بخش های مختلف از جمله آژانس توسعه و تضمین صادرات و بانک ها در هیات سوئدی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر مذاکرات همراه با گشایش خط اعتباری و فاینانس باشد کارهای بعدی سرعت می گیرد.

دکتر واعظی با بیان این که اریکسون یک شرکت سوئدی و دارای سابقه طولانی حضور و همکاری در ایران است، افزود: در ماه های اخیر نیز، شرکت اریکسون مذاکرات خوبی را با اپراتورهای ایرانی تلفن همراه و های وب شروع کرده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا