خلق استارتاپ بومی ویژه جغرافیای رکود

خلق استارتاپ بومی ویژه جغرافیای رکود

نشست هم‌اندیشی تعدادی از کارشناسان کسب و کارهای اینترنتی،IT و تبلیغات برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، خسرو رضانژاد از فعالان استارت‌آپ ( به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند) بومی در این نشست عنوان کرد که تاکنون آنچه در الگوهای آکادمیک بازاریابی و فروش آموخته شده درصدد وفادارسازی مشتریان به یک تجارت بوده و منافع عام مشتریان و مصالح عام صاحبان تجارت و خدمات در بلندمدت نادیده گرفته شده است. بنابراین ما به دنبال تغییر و اصلاح چنین نگرشی هستیم.

وی با اشاره به این که باشگاه مشتریان وفادار، سازمانی فعال برای برقراری ارتباطات میان افراد و موسسات بوده و هدف اصلی‌اش را بر افزایش تعهدات مشتریان به صاحب تجارت تنظیم کرده توضیح داد: ایده ما این است که در جغرافیای رکود اقتصادی کشور که سهم بازار اغلب تجارت‌ها درحال کاهش است و با بحران خرید و نقدینگی مشتریان مواجهیم، باید شبکه‌ای نیرومند برای تعامل بیشتر میان تجارت‌ها و مشتریان ایجاد کنیم.

به گفته او با اشتراک گذاری مشتریان وفادار صاحبان خدمات و تجارت‌های کوچک به ایجاد سینرژی در شبکه بازاریابی متمرکز با قاعده برد برد میان جامعه هدف (اجتماع مشتریان) و شبکه اصناف (مالکات کسب و کار و تجارت‌ها) دست می‌زنیم.

او همچنین گفت: تسهیلات و تخفیف، خدمات پس از فروش و ابزارهای ترویج دیگر به تنهایی دردی از شرایط رکود کم نمی‌کنند و قادر نیستند کسب وکارها و تجارت‌های کوچک را احیا کنند. ناپایداری سیستم‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای فروش در کشور نیز این معضل را بر پیچیدگی های بازار و رقابت‌های ناسالم افزوده است.

رضانژاد یادآوری کرد که مدل پیشنهادی ما برای کسب بیشترین رضایت و تعهد در گروه مشتریان و افزایش بیلان در بازاریابی، به‌کارگیری ابزارهای تعاملی و استارتاپ‌های عام از اصناف و خدمات مختلف است که چندین نیاز خدماتی و سبد مصرفی ضروری را در یک شبکه به هم تنیده هدف قرارداده و با ارزش قائل شدن مضاعف برای مشتریان وفادار و صاحبان تجارت به شکل یکسان، حداکثر توان برقراری ارتباط با شبکه وسیع مشتریان دست می‌یابند.

او هدف اصلی شبکه عام مشتریان را ایجاد وفاداری بین شبکه‌ای از مشتریان با شبکه‌ای از تجارت‌ها و صاحبان خدمات پاسخگو و مشتری مدار اعلام کرد.

رضانژاد در عین حال متذکر شد: مطالعه و پایش نیازها و خواسته‌های مجموعه‌ای از مشتریان تحت یک شبکه بزرگ تجاری بسیار دقیق‌تر و هدفمندتر از نیازسنجی بازار مشتریان بی‌هدف برای یک تجارت خواهد بود. به نظر می‌رسد در صورت موفقیت این استارتاپ عام وفاداری مشتریان، الگویی جدید برای احیا و توانمندسازی تجارت‌ها و خدمات در شرایط رکود و دچار بحران سرمایه و کاهش فروش برنامه‌ریزی و تئوریزه شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا