متودیف در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به مسقط عمان:

تا عمق ۳۰۰۰ متری قادر به حفاری اکتشافی هستیم

تا عمق ۳۰۰۰ متری قادر به حفاری اکتشافی هستیم

گروه اكتشاف و زمين شناسي - زمین شناس ارشد شرکت یورومکس سروایسز (Euromax Services) از آمادگی این شرکت برای انجام پروژه‌های اکتشافی در ایران در صورت مهیا بودن شرایط کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به مسقط عمان، استفان متودیف در حاشیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه معدنکاری و مواد معدنی عمان از اجرای پروژه‌های اکتشافی توسط شرکت یورومکس سروایسز در اغلب نقاط جهان خبر داد و گفت: ما قادر به اکتشاف و حفاری اکتشافی تا عمق 3000 متری زمین هستیم.

خبرنگار ماین نیوز با استفان متودیف، زمین شناس ارشد شرکت یورومکس سروایسز گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

ابتدا درباره شرکت یورومکس سروایسز توضیح دهید و اینکه این شرکت در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟

ممنون از فرصتی که در اختیار من قرار دادید. شرکت یورومکس سروایسز در زمینه ارائه خدمات اکتشافی در حوزه معدن فعالیت می‌کند. ما تمامی خدمات و مطالعات مربوط به اکتشاف معادن را انجام می‌دهیم و با کلیه روش‌های اکتشاف اعم از معادن روباز و زیرزمینی آشنایی داریم. همچنین کار برآورد ذخیره معدن را نیز انجام می‌دهیم. شرکت در جنوب شرقی اروپا واقع است اما تجربه کار در شمال و جنوب آفریقا، خاورمیانه، آمریکای شمالی، شرق آسیا و ... را داریم.

آیا تجربه کار در ایران را نیز دارید؟

ما علاقه‌مند به فعالیت در حوزه اکتشاف ایران هستیم و آمادگی ارائه هرگونه خدمات اکتشافی را به این کشور داریم. البته تاکنون پروژه‌ای را در ایران اجرا نکرده‌ایم. ضمن اینکه در کشور عمان نیز دنبال فرصت‌هایی در حوزه اکتشاف معادن هستیم.

بیشتر روی اکتشاف چه مواد معدنی کار کرده‌اید؟

عمدتا فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، مولیبدن، مس، تنگستن، بیسموت، سرب و روی و ...

ماشین آلات حفاری موردنیاز خود را از کجا تامین می‌کنید؟

ماشین آلات توسط خودمان تامین می‌شود و کاملا به کلیه تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز برای اکتشاف و حفاری‌های اکتشافی مجهز هستیم و این ماشین آلات قادرند تا عمق 3000 متری زمین را نیز حفاری اکتشاف کنند. ما در جایی که پروژه اکتشافی وجود داشته باشد و از نظر اقتصادی نیز مناسب باشد، قادر به اجرای آن هستیم.

ارزیابی شما از نخستین کنفرانس و نمایشگاه معدنکاری و مواد معدنی عمان چیست؟

به نظر من نمایشگاه خوبی برگزار شد. برای گام اول اقدام خوبی بود و نشان داد که دولت عمان علاقه‌مندی زیادی به توسعه معادن این کشور دارد.

درباره شرکت خدمات حفاری اکتشافی جئوپس (Geops exploration drilling services) نیز توضیح دهید که این شرکت نیز به بطور مشترک در نمایشگاه عمان با شرکت یورومکس سروایسز شرکت کرده است.

شرکت خدمات حفاری اکتشافی جئوپس نیز عمدتا در زمینه خدمات حفاری اکتشاف مواد معدنی فعالیت می‌کند، با این تفاوت که در حوزه اکتشاف نفت و گاز و آب نیز تجربه کار دارد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا