توسط مدیرعامل اعلام شد:

برنامه های حال و آینده "وغدیر" و مشارکت در الکترونیکی شدن انتخابات مجلس

برنامه های حال و آینده

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر با اعلام برنامه های حال و آینده از حضور این هلدینگ در فرایند الکترونیکی شدن انتخابات مجلس در اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی امیری با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری،حل مساله نرخ خوراک پتروشیمی ها و عوارض مالکان باعث رشد بازار سرمایه خواهد شد، درباره جدیدترین برنامه های این هلدینگ چندرشته ای به سنا گفت: با توجه به الکترونیکی شدن بخشی از انتخابات مجلس در اسفند 94 و ورود سرمایه گذاری غدیر به حوزه زیرساخت ها و ICT، اجرایی کردن این مسولیت به غدیر سپرده شده است.

وی به درجریان بودن پروژه هایی مانند ترانزیت پهنای باند و مشارکت با سازمان های مختلف از ERP راهکارهای سازمانی، CA ( گواهی نامه امضای الکترونیکی) و سامانه پیگیری معاملات املاک و خودرو به عنوان دیگر پروژه های زیرساختی غدیر نام برد.

این مقام مسوول با اشاره به انجام پروژه IPTV و IPmadia با سازمان صدا و سیما ادامه داد: ارزش افزوده دیگری در مدل کسب و کار مدنظر است که جذابیت کاربردی این خدمت را مضاعف می کند. در این راستا می توان پروژه های TV shopping و TV banking و تبلیغات هوشمند VOD را نام برد.

سلیمانی امیری با اشاره به اقداماتی در همکاری با صاحبان ایده، سرمایه و شرکای تجاری، ادامه داد: این مجموعه اقدام به اخذ مجوز برای صندوق های سرمایه گذاری(VC) می کند.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و پیشنهادی برای جابجایی نیروگاه های قدیمی

وی از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی هلدینگ برق و انرژی غدیر در منطقه اقتصادی انرژی بر لامرد و احداث نیروگاه جدید در منطقه وی‍ژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان خبر داد و گفت: درحال انجام مذاکرات برای انعقاد قرارداد به منظور احداث نیروگاه 900 مگاواتی باکلاس F هستیم.  

وی ادامه داد: درحال حاضر راندمان نیروگاه های کشور بین 20 تا 45 درصد با 10 تا 15 هزار مگاوات برآورد می شود و غدیر قادر است این میزان برق را تولید و نیروگاه های با راندمان پایین را جابجا و به احداث نیروگاه های جدید مبادرت ورزد. بر این اساس با ارایه این پیشنهاد به وزارت نیرو، برای جابجایی نیروگاه های قدیمی اعلام همکاری کرده ایم.

تکمیل پتروشیمی کیان با مشارکت خارجی ها

مدیرعامل این هلدینگ چندرشته ای با اشاره به شرکت پتروشیمی کیان به عنوان یکی از پروژه های غدیر در صنعت نفت و پتروشیمی با ظرفیت نهایی 5.5 میلیون تنی از مذکرات با یک سرمایه گذار خارجی و برخوردار از تکنولوژی برای تکمیل این پتروشیمی خبر داد و در خصوص مشارکت مجموعه غدیر با سرمایه گذاران خارجی به ویژه در دوران پسا تحریم، گفت:‌ در این نوع از سرمایه گذاری ها، در نظر داریم 25درصد از منابع مالی هر پروژه از طریق این مجموعه و مابقی از طریق فاینانس های خارجی تامین شود.

سلیمانی امیری همچنین از افزایش تولید بنزین و گازوییل به عنوان دیگر برنامه های توسعه ای غدیر در عرصه نفت و پتروشیمی نام برد و گفت:‌ با توجه به تولید بنزین در پالایشگاه های تبریز و شیراز، در پالایشگاه جدید این مجموعه تحت نام پارس شیراز نیز بنزین و گازوییل تولید خواهد شد.

برنامه جدید برای سیمان و بخش معدن

وی با بیان اینکه غدیر تنوع در تولید سیمان را در دستور کار خود قرار داده، افزود: با افزودن مواد افزودنی مانند پزولان، آهک، سرباره ذوب آهن انواع سیمانی تولید می شود که علاوه بر کاهش مصرف برق، از آلودگی کمتری نیز برخوردارند.

مدیرعامل هلدینگ غدیر میزان مواد افزودنی به کلینکر را  35 تا 40 درصد عنوان کرد که با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده این مواد افزودنی، بهای تمام شده این سیمان تولیدی نیز کاهش می یابد.

سلیمانی امیری با بیان اینکه قیمت تمام شده این نوع سیمان ها 20 درصد کمتر از دیگر سیمان ها خواهد بود، ادامه داد:براین اساس در سیمان کردستان سیلوی چند منظوره ایجاد شده تا به این واسطه همزمان چندین نوع سیمان با بهای تمام شده مختلف تولید شود.

وی همچنین از تولید سیمان سفید در شرکت سیمان شرق خبر داد که درحال حاضر این محصول  تولیدی به عربستان، قزاقستان، هند، کویت و کشورهای CIS و استرالیا صادر می شود.

وی با اشاره به دریافت مجموعه غدیر از چهار پهنه معدنی کشور، عنوان کرد: درحال حاضر یک بخش از این معادن برای بهره برداری مهیا شده که این بخش از گواهی اکتشاف از پهنه نیز برخوردارند. بر این اساس قراردادهای مطالعات اکتشافی دو پهنه از پهنه های معدنی غدیر نهایی شده که قراردادهای مطالعاتی دو معدن دیگر نیز به زودی نهایی خواهد شد.

سلیمانی امیری با توجه به خریداری شرکت نیکل کاران از یکسال و نیم گذشته، اعلام کرد که با توجه به اینکه پهنه اکتشافی این معدن حدود 700 کیلومتر مربع است، مجوز پهنه اکتشافی این شرکت نیز دریافت شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا