عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن:

مزایده‌های فروش سنگ آهن شفاف است/سود ۵۰ دلاری صحت ندارد

مزایده‌های فروش سنگ آهن شفاف است/سود ۵۰ دلاری صحت ندارد

این ادعا که در مزایده‌ها به ازای هر تن سنگ آهن، ۵۰ دلار سود نصیب خریدار می‌شود غیر قابل تصور است.

گروه اقتصادي -  یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با بیان اینکه مزایده‌های فروش سنگ آهن بدون هیچ ابهامی برگزار می شود، گفت: این ادعا که در مزایده‌ها به ازای هر تن سنگ آهن، ۵۰ دلار سود نصیب خریدار می‌شود غیر قابل تصور است.


مشتاق مشتاقی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه با وجود شفاف بودن تمام مزایده های برگزار شده برای فروش سنگ آهن در کشور، متاسفانه برخی با ارسال اطلاعات نادرست به نمایندگان مجلس به دنبال تحت فشار قرار دادن شرکت‌های سنگ آهنی کشور هستند، اظهارداشت: قیمت فروش سنگ آهن در بسیاری از مزایده های برگزار شده نزدیک به قیمت های جهانی این محصول بوده که عملاً حاشیه سود صادرکنندگان را به شدت کاهش داده است.
وی افزود: بنابراین ذکر این ادعا که در مزایده ها به ازای هر تن سنگ آهن، 50 دلار سود نصیب خریدار می‌شود غیر قابل تصور است و با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست.
این صادرکننده سنگ آهن با بیان این که اگر آن ادعا صحیح باشد همه مردم به صادرات سنگ آهن روی می آورند، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ‌های کنونی مزایده، به سبب نزدیک بودن به قیمت های جهانی، اعتراض شرکت‌های صادرکننده سنگ آهن را به دنبال داشته است.
مشتاقی افزود: فردی که به عنوان مجری پروژه مبالغ میلیاردی کلاهبرداری کرده و هم اکنون نیز به دلیل صدور حکم جلب متواری است، از طریق وکیل خود اطلاعات غلط را به برخی نمایندگان مجلس رسانده و آنها را وادار به موضع گیری های نادرست کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت ما یکی از شرکت‌های فعال در تمام مزایده‌های فروش سنگ آهن در معادن مختلف از جمله سنگان، گل گهر، مرکزی و چادرملو بوده است، خاطرنشان کرد: تمام شرکتهای علاقه مند می توانند اسناد مزایده را خریداری و در آن شرکت کنند و پاکت پیشنهادات نیز با حضور نمایندگان شرکتها بازگشایی می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا