روز گذشته رقم خورد؛

اونس، سکوی صعود سکه

اونس، سکوی صعود سکه

قیمت سکه در بازار نقدی و آتی دیروز طی اولین روز از هفته معاملاتی تحت تاثیر رشد نسبی بهای طلای جهانی با روند صعودی روبه رو شد که این موضوع اثر مثبت خود را بر حجم معاملات نیز گذاشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه دیروز دوشنبه به ۲ هزار و ۹۹۰ قرارداد به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز پنجشنبه یک هزار و ۹۹۰ قرارداد بود.

بر این اساس، دیروز به دلیل چشم انداز مثبت اونس طلا در بازارهای جهانی، چهار سررسید فعال بازار آتی نیز با رشد قیمت همراه شدند. به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۱/۱۶ درصدی با نرخ ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۸ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۹۳ درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۲۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۰۲ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۶ هزار تومان و با رشد ۱/۰۹درصدی مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در بازار نقدی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ۹۵۰۰ تومان رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۶۶، ۲۵۸ و ۱۶۸ هزار تومان معامله شده است.

همچنین کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تداوم روند صعودی طلا در هفته ی آینده را پیش می کنند و معتقدند، در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا ۱۱۰۰ دلار است که در صورت شکسته شدن این سطح، اونس رشد بیشتری را شاهد خواهد بود، که این موضوع به طور طبیعی بر روند قیمت سکه در بازار دلخلی تاثیر خواهد گذاشت. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا