73 درصد از شکایات از 75 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب است

آرایشگران و املاکی های متخلف‌ترین صنف در بخش خدمات

آرایشگران و املاکی های متخلف‌ترین صنف در بخش خدمات

بالاترین تخلفات جمع بندی شده در آبان ماه سال جاری و در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران است

به گزارش صدای اقتصاد براساس تازه ترین آمار اتاق اصناف، متخلف ترین صنف ها اعلام شدند. بالاترین تخلفات جمع بندی شده در آبان ماه سال جاری و در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران است. این در حالی است که بر اساس بازرسی های انجام شده از اصناف کشور حدود 20 هزار فقره پرونده برای بررسی تخلفات تشکیل شده و برای رسیدگی تمام آنها به سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و اداره های صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.

بیشترین موارد تخلف در کدام بخش است؟

بیشترین موارد تخلف صنوف در آبان ماه گذشته مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و صادر نشدن صورتحساب است. همچنین بالاترین تخلفات آبان ماه امسال در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

تخلفات 11 هزار فقره ای استانی

آمار عملکرد استان ها در آبان ماه سال 94 در بخش بازرسی از صنوف و برخورد با تخلفات صنفی نشان می دهد که در این دوره، بیش از 11 هزار فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که حدود 11 هزار فقره از شکایت ها، قابل پیگیری است.

پیش از این علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفته بود، بیشترین تخلفات صنوف مربوط به واحدهای بدون پروانه کسب است و اکنون حدود 75 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در کشور فعالیت می کنند که 73 درصد از شکایات مردم، مربوط به این مراکز است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا