مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر خبر داد:

همکاری با شرکای تجاری و صاحبان ایده و سرمایه

همکاری با شرکای تجاری و  صاحبان ایده و سرمایه

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر تصریح کرد: این مجموعه قادر است که این میزان برق را تولید و نیروگاه های با راندمان پایین را جابجا و به احداث نیروگاه های جدید مبادرت ورزد. بر این اساس با ارایه این پیشنهاد به وزارت نیرو، برای جابجایی نیروگاه های قدیمی اعلام همکاری کرده ایم.

 
 

یکی از عواملی که این روزها بازار سرمایه را متاثر کرده است، سود واقعی شرکت ها است. به گونه ای که اگر شرکت های بورسی موفق به دست یابی به بودجه پیش بینی شده خود شوند و تعدیل مثبت دهند، شاهد رشد شاخص بورس و رشد بازار سرمایه در سال جاری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابراز داشت: در این میان اگر امیدی به افزایش سرمایه گذاری و امید به حل مساله نرخ خوراک پتروشیمی ها و عوارض مالکانه برای معادن باشد، بازار سرمایه روند رو به رشدی را در پیش خواهد گرفت.

وی جدیدترین برنامه های این هلدینگ چندرشته ای را تشریح و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از انتخابات مجلس در اسفند 94 به صورت الکترونیک انجام می گیرد که با توجه به ورود شرکت سرمایه گذاری غدیر به حوزه زیرساخت ها و ICT، اجرایی کردن این مسولیت به غدیر سپرده شده است.

سلیمانی در خصوص فعالیت های غدیر در حوزه کسب و کار زیرساختی، به انجام پروژه هایی مانند ترانزیت پهنای باند اشاره کرد که در حال حاضر در مشارکت با سازمان های مختلف در حال انجام است. وی حجم انتقال داده در این پروژه را 9 ترابایت ذکر کرد.

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر از ERP، راهکارهای سازمانی، CA ( گواهی نامه امضای الکترونیکی) و سامانه پیگیری معاملات املاک و خودرو به عنوان دیگر پروژه های زیرساختی غدیر نام برد.

این مقام مسوول در شرکت سرمایه گذاری غدیر همچنین با اشاره به پروژه IPTV و IPmadia با سازمان صدا و سیما، ادامه داد: ارزش افزوده دیگری در مدل کسب و کار مدنظر است که جذابیت کاربردی این خدمت را مضاعف می کند که در این راستا می توان پروژه های TV shopping و TV banking  و تبلیغات هوشمند VOD را نام برد.

سلیمانی امیری با اشاره به اقدام غدیر در همکاری با صاحبان ایده، سرمایه و شرکای تجاری، عنوان کرد:‌ این مجموعه اقدام به اخذ مجوز برای صندوق های سرمایه گذاری(VC) می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی هلدینگ برق و انرژی غدیر در منطقه اقتصادی انرژی بر لامرد، از احداث نیروگاه جدیدی از سوی این هلدینگ در منطقه وی‍ژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان خبر داد و گفت: بر این اساس در حال انجام مذاکرات برای انعقاد این قرار دادی به منظور احداث نیروگاه 900 مگاواتی با کلاس F  هستیم.  

به گفته غلامرضا سلیمانی امیری؛ در حال حاضر راندمان نیروگاه های کشور بین 20 تا 45 درصد است که به موجب این میزان راندمان برق تولیدی از سوی این نیروگاه ها 10 تا 15 هزار مگاوات بر آورد می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه قادر است که  این میزان برق را تولید و نیروگاه های با راندمان پایین را جابجا و به احداث نیروگاه های جدید مبادرت ورزد. بر این اساس با ارایه این پیشنهاد به وزارت نیرو، برای جابجایی نیروگاه های قدیمی اعلام همکاری کرده ایم.

 

صنعت پتروشیمی غدیر

مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر به پتروشیمی کیان به عنوان یکی از پروژه های غدیر در صنعت نفت و پتروشیمی اشاره کرد که شامل تولید اولفین است و در فاز نخست از ظرفیت نهایی 5.5 میلیون تنی برخوردار است.

وی از مذکرات در حال انجام با یک سرمایه گذار خارجی و برخوردار از تکنولوژی، برای تکمیل پتروشیمی کیان خبر داد.

این مقام مسوول در غدیر در خصوص مشارکت مجموعه غدیر با سرمایه گذاران خارجی به ویژه در دوران پسا تحریم، تصریح کرد:‌ در این نوع از سرمایه گذاری ها، در نظر داریم که 25درصد از منابع مالی هر پروژه از طریق این مجموعه و مابقی از طریق فاینانس های خارجی تامین شود.

وی همچنین از افزایش تولید بنزین و گازوییل به عنوان دیگر برنامه های توسعه ای غدیر در عرصه نفت و پتروشیمی نام برد و گفت:‌ با توجه به تولید بنزین در پالایشگاه های تبریز و شیراز، در پالایشگاه جدید این مجموعه تحت نام پارس شیراز نیز بنزین و گازوییل تولید خواهد شد.

 

تنوع محصولات سیمانی

سلیمانی با بیان اینکه غدیر تنوع در تولید سیمان را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد:‌ در صنعت سیمان با افزودن مواد افزودنی مانند پزولان، آهک، سرباره ذوب آهن انواع سیمانی تولید می شود که علاوه بر کاهش مصرف برق، از آلودگی کمتری نیز برخوردارند.

مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر میزان مواد افزودنی به کلینکر را  35 تا 40 درصد عنوان کرد که با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده این مواد افزودنی، بهای تمام شده این سیمان تولیدی نیز کاهش می یابد. 

به گفته وی؛ قیمت تمام شده این نوع سیمان ها در بازار 20 درصد کمتر از دیگر سیمان های موجود خواهد بود.

بالاترین مقام اجرایی غدیر ادامه داد: بر این اساس در سیمان کردستان یک سیلوی چند منظوره ایجاد شده است تا به این واسطه همزمان چندین نوع سیمان با بهای تمام شده مختلف تولید شود.

وی همچنین از تولید سیمان سفید در شرکت سیمان شرق خبر داد که در حال حاضر این محصول  تولیدی به  کشورهای عربستان، قزاقستان، هند، کویت و کشورهای CIS و استرالیا صادر می شود.

سلیمانی ادامه داد:‌ بر این اساس با توجه به کیفیت و استقبال از این محصول تولیدی در نظر داریم تا صادرات سیمان سفید را در بازارهای مختلف افزایش دهیم.

وی با توجه به  دریافت مجموعه غدیر از چهار پهنه معدنی کشور، عنوان کرد: در حال حاضر یک بخش از این معادن برای بهره برداری مهیا شده است که این بخش از گواهی اکتشاف از پهنه نیز برخوردارند.

مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر  اضافه کرد: بر این اساس قراردادهای مطالعات اکتشافی دو پهنه از پهنه های معدنی غدیر نهایی شده است که قراردادهای مطالعاتی دو معدن دیگر نیز به زودی نهایی خواهد شد.

وی در پایان با توجه به خریداری شرکت نیکل کاران از یکسال و نیم گذشته، اعلام کرد که با توجه به اینکه پهنه اکتشافی این معدن حدود 700 کیلومتر مربع است، مجوز پهنه اکتشافی این شرکت نیز دریافت شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا