شهردار وایقان خبر داد:

کوره های آجرپزی وایقان صاحب سند واحد تولیدی می شوند

کوره های آجرپزی وایقان صاحب سند واحد تولیدی می شوند

شبستر – شهردار وایقان از اعطای سند واحد تولیدی به کوره های آجرپزی این شهر خبر داد.

علیرضا ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار عمومی و تخصصی شورای اسلامی دوره چهارم و شهردار وایقان با وایقانی های ساکن تهران گفت : مشارکت همه جانبه و جدی مردم، مخصوصا وایقانی های مقیم تهران و سایر مناطق می تواند شهر را از وضعیت بحران اقتصادی نجات دهد.

وی با اشاره به رکود حاکم بر فعالیت های آجرپزی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن اظهار داشت: تنها راه نجات شهر از شرایط حاد اقتصادی، همت و همراهی صاحبان کوره ها با شهرداری و شورای اسلامی شهر است چرا که حل مشکلات بوجود آمده تنها از عهده شورا و شهرداری بر نمی آید.

شهردار وایقان گفت : حل مشکل کاربری اراضی کوره های آجرپزی و تبدیل سند آنها از واحد کوره پزی به واحد تولیدی، برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با حضور مدیرعامل شهرک های صنعتی استان و برگزاری جلسات متعدد آسیب شناسی از جمله اقداماتی است که شهرداری و شورای اسلامی برای جایگزین سازی واحدهای صنعتی زود بازده و سودآور در سایت کوره ها انجام داده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس پیگیری های صورت گرفته شورا و شهرداری و با توجه فرماندار شهرستان، ضرورت ایجاد و راه اندازی صنایع جدید در سایت کوره های آجرپزی شهر وایقان در زمره یکی از سه محور اساسی سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر لحاظ شده که پیگیری ها برای تحقق آن در دست اقدام است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با خودیاری وایقانی های ساکن تهران و تعدادی از خیران شهر، پروژه تامین روشنایی کمربندی و تعدادی از معابر اصلی به مسافت پنج کیلومتر و با مشارکت اداره برق شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

وی افزود: امسال بر اساس پی گیری های صورت گرفته ۱۰ درصد اعتبارات ماده ۱۸۰ شهرستان شبستر معادل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای شهرداری وایقان در نظر گرفته شده که از زمان تاسیس شهرداری بی سابقه بوده و بعد از مبادله موافقت نامه اعتبار مذکور عملیات احداث روگذر بر روی پل زیرگذر راه آهن در خروجی شهر آغاز خواهد شد.

شهردار وایقان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط شهرداری گفت: میانگین سالانه اعتبارات دریافتی شهرداری از محل تملک دارایی های سرمایه ای تا سال نود و دو  ۸۰۰ میلیون ریال بوده ولی از سال ۱۳۹۲ با پی گیری های صورت گرفته این رقم دوبرابر شده و به رقمی معادل ۱۶۵۰ میلیون ریال رسیده است.

شهردار وایقان در پایان با اشاره به دیگر نیازمندی های اصلی شهر خاطر نشان شد : احداث مجتمع فرهنگی و هنری یا تالار شهر یکی دیگر از اولویت های شهرداری وایقان است که زمین مورد نیاز آن به مساحت ۸۰۰ متر مربع تملک شده و عملیات اجرایی آن بعد از طراحی نقشه از سال آتی شروع خواهد شد که از خیرین ساکن تهران می خواهم شهرداری را در احداث این پروژه همانند پروژه های قبلی یاری کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا