سقوط سهام بانک اسلامی دوبی، بی اعتمادی در بازار امارات

سقوط سهام بانک اسلامی دوبی، بی اعتمادی در بازار امارات

پس از بازگشایی بازار دوبی پس از سه روز تعطیلات رسمی در این کشور، شاخص ها روند کاهشی را به ثبت رساندند در حالی که بورس قطر شاهد افزایش شاخص های اصلی شد.

 

 

شاخص های بورس دوبی در آخرین ساعات معاملاتی با روند کاهشی همراه شدند در حالی که افت قیمت سهام بانک اسلامی دوبی در این بازار بسیار مشهود بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، پس از بازگشایی بازار دوبی پس از سه روز تعطیلات رسمی در این کشور، شاخص ها روند کاهشی را به ثبت رساندند در حالی که بورس قطر شاهد افزایش شاخص های اصلی شد.

بر اساس این گزارش، شاخص DFM بورس دوبی با کاهش 1.8 درصدی به معاملات ادامه داد در حالی که قیمت سهام بانک اسلامی دوبی، که دومین شرکت بزرگ و تآثیرگذار در این شاخص و همچنین بورس دوبی محسوب می شود کاهش 4.4 درصدی را نظاره گر شد.

این در حالی است که، این کاهش قیمت سهام بانک اسلامی دوبی، بیشترین میزان کاهش قیمت در سه ماه گذشته عنوان شده است.

در این بین، شاخص QE بورس قطر نیز افزایش 0.1 درصدی را از آن خود کرد.

در ادامه، قیمت نفت خام برنت در پی تصمیم اوپک مبنی بر ثابت نگاه داشتن میزان تولیدات، روند کاهشی را در پیش گرفت. در حالی که، کشور امارات، به عنوان دارنده 6 درصد از منابع نفتی مصرفی در دنیا اقتصاد کاملا وابسته ای به نفت دارد و درآمد حاصل از فروش این کالا یکی از شاخصه های اصلی رشد افتصادی در امارات است. هر چند، مدتی است مقامات این کشور تصمیم گرفته اند که از وابستگی اقتصادی به نفت رهایی یابند.

سلیم خوخار، مدیر و تحلیل گر ارشد موسسه دارایی بانک نشنال در دوبی در این خصوص بیان داشت: نشست روز جمعه اوپک ضربه سختی بر بازارهای دوبی وارد آورد و موجب کاهش اعتماد به بازار شد. به نظر می رسد در هفته جاری بورس دوبی با حجم و فشار زیادی برای فروش مواجه شود.

در دیگر بازارهای عربی نیز کماکان اوضاع به همین منوال بود و شاخص بورس کویت با کاهش 0.1 درصدی معامله شد در حالی که بورس ابوظبی شاهد افت 0.4 درصدی شاخص اصلی بود و بورس عمان نیز با تغییرات اندک شاخص، معاملات را ادامه داد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا