عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مطرح کرد

فرصت اقتصادی مطلوب برای ایران در پی تنش‌های اخیر روسیه و ترکیه

فرصت اقتصادی مطلوب برای ایران در پی تنش‌های اخیر روسیه و ترکیه

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است: تنش‌های اخیر بین روسیه و ترکیه می‌تواند فرصت مناسبی باشد که ایران بازار‌های جدیدی را در ارتباطات تجاری خود با روسیه تعریف کند.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تنش‌های اخیر بین روسیه و ترکیه و تاثیر آن بر روابط اقتصادی و تجاری ایران با روسیه گفت: همواره استفاده کردن از فرصت‌های مطلوب می‌تواند راهکار مناسبی برای توسعه اقتصادی باشد. در حال حاضر مسائلی که بین روسیه و ترکیه پیش آمده است از فرصت‌های بسیار مناسبی است که نصیب کشور ما شده است.

وی افزود: مطمئنا اگر به شکل مطلوب از این فرصت استفاده کنیم می‌تواند نتایج مثبتی برای ما به دنبال داشته باشد. با توجه به جمعیت بالای روسیه در فصل سرما و یخبندان تامین میوه و تربار در این کشور با مشکل روبرو است و ایران می‌تواند در این زمینه در بازار روسیه حضور داشته باشد.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: بنابراین فرصت مناسبی به وجود آمده است که در این مقطع زمانی ایران بازار‌های جدیدی را در ارتباطات تجاری خود با روسیه ایجاد کند. بر اساس صحبتی که اخیرا با سفیر روسیه با ایران داشتم، سفیر روسیه تاکید کرد که صدور روادید راحت برای ایرانیان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین از طرف دیگر در ابتدای ژانویه 2016 قرار است لغو روادید برای ترک‌ها از بین برود و این فرصت مطلوبی دیگر برای حضور ایران در بازار‌های روسیه است.

مقیمی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت پیمان‌ پولی دو جانبه ایران و روسیه گفت: بر اساس این پیمان قرار بوده روبل و ریال جایگزین دلار در مبادلات تجاری دو کشور شود که این موضوع به توافق بانک مرکزی دو کشور دراین زمینه برمی‌گردد. تاکنون این پیمان بین ایران و روسیه به صورت قطعی و رسمی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که به زودی می‌توان در این زمینه شاهد تحولاتی در روابط اقتصادی دو کشور باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا