استاندار آذربایجان شرقی:

صادرات کشور در پسا تحریم هر سال باید 30 درصد رشد کند

صادرات کشور در پسا تحریم هر سال باید 30 درصد رشد کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت:‌ در صورتی که سالانه در هر استان 30 درصد به میزان صادرات اضافه نشود ما در واقع نتوانستیم که از شرایط پیش‌روی پساتحریم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در شرایط فعلی دولت بر این بارو است که بخش خصوصی می‌تواند باعث رونق اقتصاد کشور شود و بدون حضور این بخش دولت هرگز نمی‌تواند اقتصاد را با درآمدهای  کم نفتی مدیریت کند. 

وی افزود: دولت برای تحقق این امر تلاش می‌کند تا مقدمات کار را فراهم کند که بخش خصوصی باید در این زمینه فعالیت‌های خود را ارتقاء دهد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای برون‌رفت از شرایط فعلی و شکوفایی اقتصاد، اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند و طالب اجرای آن هستند. اقتصاد مقاومتی در واقع توجه به توانمندی‌های داخلی است و تولید صادرات‌محور است. 

جبارزاده تصریح کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری بدون اتاق‌های بازرگانی میسر نخواهد شد. فعالین این بخش به عنوان پرچمداران باید حضور و اعلام آمادگی کنند و مسئولیت‌های مرتبط را بگیرند. 

وی افزود: ما نباید منتظر باشیم که دولت بخواهد برای اقتصاد و صادرات نسخه بپیچد و در این دولت برخلاف دولت گذشته اگر بخش خصوصی حرفی برای گفتن داشته باشد گوش شنوا وجود دارد. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بخش خصوصی باید برای ارتقای اقتصاد کشور دولت را از طرح و ایده‌های خود مطلع سازد به طوری که بنده درباره طرحی که در خصوص خودرو مطرح و اجرا شد اطمینان لازم را از درست بودن آن ندارم.

جبارزاده افزود: شنیدن حرف‌های بخش خصوصی مورد توجه رئیس جمهور کشور نیز است که فعالیت بخش خصوصی باید از این موقعیت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مسائل بانکی کشور تا آخر ماه میلادی برطرف می‌شود و در این مدت امیدواریم که با مسئولین اتاق‌های بازرگانی جلسات متعددی داشته باشیم تا مشکلات موجود پیش‌روی آنها را حل کنیم. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در صورتی که سالانه در هر استان 30 درصد به میزان صادرات اضافه نشود ما در واقع نتوانستیم که از شرایط پیش‌روی پساتحریم استفاده کنیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کارافرینی تنها استخدام نیست، اظهار کرد: دولت قبلی 700 تا 800 هزار نفر بیشتر از اندازه استخدام کرده است  و در حال حاضر ما اگر تا 20 سال آینده استخدامی نداشته باشیم مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین خطاب به فعالین اقتصادی و روسای اتاق بازرگانی گفت: چرا ما در میان نمایندگان مجلس نماینده‌ای از اتاق بازرگانی نداریم. در میان نمایندگان مجلس باید از بخش تولید و صادرات کشور نیز حضور داشته باشند و هرچقدر از افراد کارشناس بخش‌های مختلف اقتصادی داشته باشند به نفع همه کشور است.

انتهای پیام/ 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا