اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

از کارت اعتباری خرید کالا چه خبر؟

از کارت اعتباری خرید کالا چه خبر؟

بیش از یک ماه از معرفی طرح خرید اعتباری کالای ایرانی به میزان 100 میلیون ریال می‌گذرد اما هنوز خبری از اعطای کارت اعتباری نیست، در جلسات بانک مرکزی با نمایندگان بانک‌ها جزییات این طرح در حال بررسی است اما بنا به اعلام کارکنان بانک مرکزی این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

محمد طحان‌پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین،‌ با بیان اینکه کارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه لوازم خانگی و انجمن‌ها انجام شده، اظهار کرد:فعلا از اجرایی شدن کارت اعتباری خرید کالا خبری نیست.
وی در پاسخ به اینکه آیا این طرح منتفی شده است؟ گفت: طرح منتفی نشده اما ما نیز اطلاعی نداریم که چرا اجرای آن به تعویق افتاده است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: کارهای مربوط به وزارت صنعت و اتحادیه انجام شده و سایر کارها در زمینه این طرح به بانک مرکزی بر می‌گردد و اکنون بانک مرکزی باید در این زمینه اطلاع رسانی کند.
بر اساس این گزارش پیش‌تر محمدرضا دیانی، رییس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفته بود که بانک مرکزی هیچ اطلاعاتی به تولیدکنندگان نمی‌دهد و صرفا گفته می‌شود که در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم.
پیگیری‌های خبرنگار اقتصاد آنلاین از اداره اعتبارات بانک مرکزی حاکی از این بود که بخشنامه مورد نظر در زمینه اجرایی شدن این طرح هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده و اداره فناوری اطلاعات بانک مرکزی در حال بررسی ساز و کارهای لازم برای اجرای این طرح است.
در تماس با اداره فناوری اطلاعات بانک مرکزی نیز اطلاعات متفاوتی به دست آمد، یکی از کارمندان این بخش اعلام کرد که دستورالعمل اجرایی شدن این طرح به دوبانک ملی و رفاه ابلاغ شده و در گام اول کارت اعتباری به فرهنگیان و بازنشستگان اعطا می‌شود.
اما یکی دیگر از کارمندان این اداره اعلام کرد که جلسات برای بررسی ساز و کارهای اجرایی شدن این طرح به طور مداوم در حال برگزاری است اما جزییات آن هنوز مشخص نشده است.
وی همچنین  گفت: اعطای کارت اعتباری از کارهای فوری است که اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و به محض مشخص شدن جزییات، دستورالعمل به بانک‌ها ابلاغ شده و مشتریان نیز در جریان قرار خواهند گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا