هندیان : با ارتقاء شاخص های جمعیتی، پدافند غیرعامل مطمئنی خواهیم داشت

هندیان : با ارتقاء شاخص های جمعیتی، پدافند غیرعامل مطمئنی خواهیم داشت

دنیای معدن -با حضور معاون صنعتی پدافند غیرعامل کشور ششمین جلسه پدافند غیرعامل به میزبانی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار و نقاط قوت و ضعف استان هرمزگان در مواجه با تمهیدات و خطرات احتمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، جلالی معاون صنعتی پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل در حوزه صنعت و معدن حفظ سرمایه و ایجاد فضایی امن و آرام برای جذب سرمایه های آتی است.

وی هرمزگان را خط مقدم صنعت و تجارت برشمرد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم تا دستاورد تصمیمات مسئولان احساس امنیت را برای مردم فراهم آورد.

در ادامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از اقدامات انجام شده در سنوات اخیر در شاخص های اقتصادی ، سرمایه گذاری ، صنعتی افزایش امید با ایجاد هزاران شغل در منطقه خبر داد و افزود: هم اکنون در منطقه حدود 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی داخلی و خارجی در قالب پروژه های عظیم صورت پذیرفته است.

مسعود هندیان افزود: همچنین بیش از پنج میلیارد دلارپروژه های صنعتی و معدنی درحال ساخت و اجراست  و همچنین ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر  که حفظ این دستاورد با اعمال فرآیند پدافند غیرعامل یک فرصت بی بازگشت است.

وی ادامه داد: با ارتقاء شاخص های جمعیتی، پدافند غیرعامل مطمین خواهیم داشت و در این راستا منطقه ویژه اقتصادی کوشیده است با جذب سرمایه گذاری های جدید نقش بیش از برنامه های خود را ایفا کند.

به گفته وی  با آموزش های فرهنگی باید  پدافند غیرعامل را درمیان مردم ترویج دهیم به گونه ای که رفتارهای مردم در شرایط اضطراری از فردی به ملی تغییر کند و این مهم نیازمند تلاش همه دستگاههای مسئول و اجرایی است .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس همچنین با توجه به وجود مراکز بزرگ صنعتی – وسعت منطقه – وجود پایانه های دریایی و تاسیسات زیربنایی نیاز به امنیت پایدار برای سرمایه گذاران در شرایط بحران را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست.

هندیان افزود: طراحی های جامع  مدیریت پدافند غیرعامل برای منطقه با توجه به شناخت زنجیره حوادث و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه با پایش و رصد آسیب پذیر باعث حفظ سرمایه  ملی کشور و افزایش آستانه  مقاومت وتوان ملی  خواهد شد .

وی ادامه داد: ایمن سازی کل منطقه – فرهنگ سازی و ایجاد باورهای درست در مورد پدافند غیرعامل و تکیه بر مدیریت اطلاعات با رویکرد توسعه آموزش بیشتر و انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند کمربند قابل اتکایی برای شرایط خاص باشد .

هندیان به عمکرد پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: انجام طرح و نقشه جامع پدافندغیرعامل منطقه – رعایت مبحث21 مقررات ملی ساختمان ، برگزاری دوره های آموزشی در سطح صنایع . جانمایی مکانهای پرتردد ، مراکز و انبارهای مواد غذایی ، دارویی ، برق اضطراری ،  مشخص کردن کارکنان ضروری و غیرضروری  موقع وقوع بحران ، انجام تست های نفوذ به شبکه به منظور پیشگیری از حملات سایبری ، تامین امنیت شبکه – بومی سازی قطعات ، تجهیزات ، ایجاد سیستم مراقبت الکترونیکی ، مدیریت مانیتورینگ، برگزاری   پنج رزمایش و حضور در نمایشگاه دستاوردهای کمیته پدافند غیرعامل از اقدامات منطقه برای ترویج فرهنگ دفاع ملی و اقتدار صنعت بوده است .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا