مدیر عامل شرکت کارگزاری اطمینان سهم پیشنهاد داد:

طراحی برنامه ای 5 ساله برای بهبود نقدینگی بازار سرمایه در برنامه ششم

طراحی برنامه ای 5 ساله برای بهبود نقدینگی بازار سرمایه در برنامه ششم

مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم افزود: در برنامه پنجم به اهداف مورد نظر در بازار پول و سرمایه آنطور که باید دست نیافتیم اما دغدغه ها و کم کاری های برنامه پنجم باید در برنامه ششم و سیاست و برنامه های آن برای بازار سرمایه جبران شود.


 

مدیر عامل شرکت کارگزاری اطمینان سهم گفت: در صورتی که ابزارهای بازار سرمایه بتوانند نیازی از بازار سرمایه را پاسخگو باشد، توجیه اقتصادی دارند.

حسین ایزدی، مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اعلام اینکه تا مادامی که اقدامات اطمینان سازی برای سرمایه گذاری در بازار سهام صورت نگیرد، ما همچنان با رکود دست و پنجه نرم خواهیم کرد، گفت: برنامه مالی دولت باید برای خروج از رکود جذب سپرده و سرمایه گذاری باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه نیاز به قوانینی دارند که لطمه ای را بر سرمایه های آنان وارد نسازد و این نیاز به تغییر نگرش و مدیریت دولت دارد که چگونه برنامه ریزی کند تا ضمن ورود و جذب سرمایه گذاران، بستر برای سودده شدن شرکت های تولید کننده فراهم شود.

ایزدی تصریح کرد: اینکه بخواهیم بدانیم جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه چگونه است؟ نیازمند طراحی برنامه ای 5 ساله در جهت بهبود شرایط نقدینگی و رونق بخشی به صنایع و شرکت ها در بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم افزود: در برنامه پنجم به اهداف مورد نظر در بازار پول و سرمایه آنطور که باید دست نیافتیم اما دغدغه ها و کم کاری های برنامه پنجم باید در برنامه ششم و سیاست و برنامه های آن برای بازار سرمایه جبران شود.

وی در ادامه به بهره گیری از ابزارهای بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: اولین سوالی که برای این موضوع مطرح می شود، آن است که آیا این ابزارها می توانند به رشد و رونق بازار سرمایه کمک کنند؟

ایزدی خاطرنشان کرد: در صورتی که این ابزارها همچون صندوق های شهرداری در بخش زمین و مسکن و غیره بتوانند نیازی از بازار سرمایه را پاسخگو باشد، توجیه اقتصادی خواهد داشت وگرنه این ابزارها بهتر است در بازار سرمایه وجود نداشته باشند.

مدیر عامل کارگزاری اطمینان سهم خاطر نشان کرد: ابزارها نیازمند تعریف شدن در بازار سرمایه هستند و در کنار آن شناخت نقاط قوت و ضعف آنها از دیگر مواردی است که باید صورت گیرد تا آسیبی به بازار سرمایه نزنند بلکه سود آور هم باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا