رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

وام‌ خرید کالا را صرف اشتغال کنید

وام‌ خرید کالا را صرف اشتغال کنید

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور معتقد است: وام‌های خرید و بودجه‌ای که برای اشتغالزایی کشور در نظر گرفته شده بهتر است صرف کمک به بنگاهها و مراکز تولیدی شود تا اشتغال موجود را حفظ کند.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر بناست در راستای حفظ اشتغال موجود در کشور اقداماتی صورت گیرد بهتر است وام و تسهیلاتی که برای طرح‌هایی همچون خرید کالا و خودرو اختصاص می‌یابد مستقیما به مراکز تولیدی و بنگاههای اقتصادی تزریق شود.

وی افزود: چون هم حفظ اشتغال موجود در مراکز تولیدی دریافت کننده این وام را به دنبال خواهد داشت و هم برگشت آن از ضمانت خوبی برخوردار خواهد بود.

عباسی ادامه داد: طبعا پرداخت وام خرید خودرو اقدام نامطلوبی نبود ولی این کار تنها توجه به یک بخش از صنعت است و تبعیض به شمار می‌رود در حالی که کارخانه‌های تولیدی بسیاری همچون کارخانجات نساجی داریم که به تزریق همین میزان وام هم احتیاج دارند تا سرپا بمانند.

وی با اشاره به اعطای وام خرید کالا متذکر شد: اگر چه دولت تاکید دارد که این وام به خرید کالاهای با دوام ایرانی اختصاص داده شود اما اگر به کارخانجاتی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند تزریق شود جلوی تعدیل و اخراج نیروهای کار آن را می‌گیرد و کارخانه را از رکود خارج می‌کند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه بیش از 90 درصد کارگران کشور قراردادی هستند، گفت: هیچ کدام از بنگاهها و کارخانه‌ها حاضر نیستند که کارگران قراردادی خود را برای دریافت کارت اعتباری خرید کالا ضمانت کنند و قشر محروم و آسیب پذیر کارگری به لحاظ ناتوانی مالی هرگز امکان استفاده از این قبیل وام‌ها را پیدا نمی‌کنند.

عباسی در پایان از وزارت کار خواست تا با مشورت و همفکری تشکل‌های عالی کارفرمایی و کارگری، راهکاری برای بهره‌مندی کارگران از وام خرید کالا پیش‌بینی کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا