رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود

ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت: این امر باعث پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه می‌شود.

غلامحسین جمیلی ظهر شنبه در جلسه هفته پژوهش در دانشگاه زنجان بابیان اینکه دانشگآه و صنعت به‌عنوان دو بازوی مهم توسعه جامعه باید در کنار هم باشند، افزود: دانشگاه نقش مهمی در تأمین نیازهای به‌روز صنایع دارد.

 وی بابیان اینکه تعامل صنعت و دانشگاه باید در بستر مناسب و هدفمند قرار گیرد، راهکار برون‌رفت از چالش هاو موانع فراروی توسعه را نیازمند توجه هر چه بیشتر به حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در عصر حاضر که توجه ویژه‌ای به صنایع دانش‌بنیان وجود دارد، دانشگاه رسالت مهمی در تأمین خواسته و نیاز صنایع در این زمینه می‌تواند داشته باشد و در این میان باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.

جمیلی افزود: باید خلأ موجود درزمینه تعامل صنعت و دانشگاه با مدیریت منسجم و حساب‌شده پر شود تا کاستی‌ها و چالشِ های موجود در حوزه صنعت رفع شود.

 رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طی سال‌های اخیر ارتباط بین صنعت و دانشگاه بهتر شده است ولی باوجود فعالیت‌های صورت گرفته هنوز با نقطه مطلوب در این زمینه فاصله‌داریم.

وی بابیان اینکه امروزه توجه به دانشگاه‌ها باعث کاهش مشکلات در حوزه‌های مختلف می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی در این بخش باید درازمدت بوده و حداقل بتواند نیازهای برنامه ششم توسعه را در خود داشته باشد.

جمیلی در خاتمه استفاده از دانش روز درزمینه توسعه صنایع سبز را مورد تأکید قرارداد و گفت: در بخش توسعه صنایع باید توجه به مسائل زیست‌محیطی نیز مورد تأکید ویژه فعالان این عرصه قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا