تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):

رنج محرومیت در قم باید برطرف شود

رنج محرومیت در قم باید برطرف شود

قم - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: باید در قم رنج محرومیت که در گذشته به آن تحمیل شده است را برطرف کرد و منابع اقتصادی به صورت عادلانه در میان این مردم توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با تشکر از اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: در هر انقلاب و حرکتی که به زندگی مردم مربوط می‌شود، مسائل اقتصادی، از جمله صنعت، معدن و تجارت اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برخی وزارتخانه‌ها و ادارات، به صورت مستقیم با مردم ارتباطی ندارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله نهادهایی است که در مسیر تأمین نیازهای مردم و ارتقای سطح اقتصادی جامعه، با آن‌ها ارتباط مستقیم دارد.

امام جمعه قم با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم و انجام کارهای اقتصادی این پیامبر الهی در راستای نجات مردم از خشکسالی گفت: با تدبیری که این پیامبر الهی در مسائل اقتصادی به کار بستند، مردم از خشکسالی نجات یافته و شرایط اقتصادی آن‌ها نیز بهبود یافت.

وی با تأکید بر اینکه برای مسائل اقتصادی، باید کاری کرد که مردم احساس آرامش کنند، گفت: نباید مردم این گونه فکر کنند که آمد و رفت مسئولان موجب تغییرات گسترده اقتصادی می‌شود. این تفکر موجب آسیب دیدن نظام می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی و تأکید بر اهتمام به تولید، خطاب به مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شما باید در عین توجه به تجربیاتی که اندوخته‌اید، رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار‌هایتان قرار دهید و به گونه‌ای عمل نشود که با آمد و رفت دولت‌ها، سیاست‌های اقتصادی در تضاد هم باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در استان قم، ظرفیت‌های اقتصادی زیادی وجود دارد، باید در قم رنج محرومیت را که در گذشته به آن تحمیل شده است، برطرف کرد و منابع اقتصادی به صورت عادلانه در میان این مردم توزیع شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: باید به گونه‌ای باشد که مردم در عرصه اقتصادی به مسئولان اعتماد کامل داشته باشند و مسئولان نیز با انصاف و محبت آنچه که در اختیار دارند، در میان مردم توزیع کنند.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در دیدار با امام جمعه قم، گفت: این سازمان با توجه به جایگاه شهر مقدس قم و حضور گسترده مسافران و زائران، در عرصه اصناف و بازار، بازرسی و نظارت ویژه‌ای دارد که در این راستا بیش از ۵۰ بازرس همواره در حال فعالیت هستند.

احمد ذاکری افزود: مبارزه با توزیع کالای قاچاق، افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان، دعوت از هیئت‌های تجاری به بازار قم و عرضه تولیدات استانی به سایر کشور‌ها از جمله کارهایی است که در عرصه تجارت انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درباره حوزه صنعت نیز افزود: با توجه به رکود بازار، بخش صنعت استان با مشکلات زیادی روبرو است که در این راستا، سیاست سازمان شناسایی نقاط قوت و ضعف از طریق تحقیقات میدانی و بازدید و شناسایی و بررسی آن‌ها است.

وی مشکلات مالیاتی، بانکی، بیمه، تأمین اجتماعی و امور زیربنایی را از مشکلات صنعت استان برشمرد و گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل رفع موانع تولید و تشکیل ستاد تسهیل، اقدامات ارزشمندی در این عرصه انجام شد.

ذاکری گفت: معادن ارزشمندی در استان وجود دارد که از جمله آن‌ها، معدن منگنز، شن و ماسه، گچ و آهک می‌باشد، البته در این عرصه مراقب هستیم که این استخراج‌ها، بر محیط زیست صدمه وارد نکند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا