وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد خبر داد:

6 محور جذاب آب و برق ایران برای سوئدی ها

6 محور جذاب آب و برق ایران برای سوئدی ها

وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد گفت: شرکت‌های سوئدی در زمینه‌های انرژی‌های خورشیدی، بادی، برق‌آبی، آب و فاضلاب و تولید برق حرارتی، آماده هرگونه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «میکائیل دامبرگ» وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد در دیدار با وزیر نیروی ایران اظهار داشت: همواره بازار اول خاورمیانه برای سوئد، ایران بوده و در زمان تحریم‌ها نیز فعالیت شرکت‌های سوئدی در ایران متوقف نشده است.

این مقام سوئدی با بیان اینکه "حدود 100 هزار ایرانی در سوئد زندگی می‌کنند که یک درصد جمعیت موفق این کشور را تشکیل می‌دهند"، گفت: «مهرداد محجوبی» مبتکر ایرانی مقیم سوئد، راه حل جالبی را ابداع کرده که در دوش‌های آب، می‌توان از 90 درصد صرفه‌جویی در آب و 80 درصد صرفه‌جویی در انرژی بهره‌مند شد و این ابتکار در جشن استعدادیابی سال 2015 در سوئد که نوآوران را به جهان معرفی می‌کند، معرفی شد.

وی ادامه داد: در 2 یا 3 سال گذشته روابط تجاری ایران و سوئد رو به رشد بوده و شرکت‌های سوئدی در زمینه‌های انرژی‌های خورشیدی، بادی، برق‌آبی، آب و فاضلاب و تولید برق حرارتی، آماده هرگونه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

دامبرگ خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی بلندمدت، یک رابطه پایدار را ایجاد کنیم؛ همانطور که در این نشستِ دوستانه شرکت‌های سوئدی حاضر در جلسه به بیان توانمندی‌های خود پرداخته و آمادگی خود را برای حضور بیشتر در ایران اعلام کردند و امیدواریم بتوانیم این توانمندی‌ها را در عرصه عمل به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا