نفت ایران شاهد کمترین قیمت در میان نفت خامهای شاخص

نفت ایران شاهد کمترین قیمت در میان نفت خامهای شاخص

قیمت نفت خام ایران در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر (جمعه، ٦ آذرماه) زیر ٤٠ دلار برای هر بشکه معامله شد و هم اکنون کمترین قیمت را در میان نفت خامهای شاخص دارد.

 

قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر(جمعه،٦ آذرماه)، ٦٦سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ٣٩ دلار و ١٩ سنت رسید؛ متوسط قیمت نفت سبک ایران، از ابتدای امسال تاکنون ٥١ دلار و ٧٠ سنت بوده است.
قیمت نفت سنگین ایران نیز با ٥٧ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ٤٠سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت سنگین ایران  نیز از ابتدای امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٦٩ سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٩ دلار و ٣٠سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و  ٢سنت افزایش یافت؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون ٥١ دلار و ٢ سنت بوده است.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر با ٣٢سنت افزایش، ٤١ دلار و ٢٠ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت برنت نیز با٢ دلار و ٤٠ سنت افزایش بیشترین افزایش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد و به ٤٤ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٧٨ سنت بوده است.
قیمت نفت خامهای دوبی و عمان نیز با ٤٦ و ٦٣ سنت افزایش به ترتیب به ٣٩ دلار و٩٨سنت و ٤٠ دلار و ٤٣سنت رسید.
در این هفته، قیمتهای نفت خام شاهد افزایش بودند اما میانگین قیمت سبد نفتی اوپک همچنان کمتر از ٤٠ دلار در بشکه بود. هر چند نگرانی ژئوپلتیک توانست قیمتهای نفت خام را تقویت کند  اما در نهایت بازار اطمینان یافت که عرضه نفت دچار اختلال نخواهد شد.
در این هفته، افزایش ذخیره سازیهای نفت خام در آمریکا نشان داد که بازار نفت همچنان با مازاد عرضه روبروست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا