پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری درحوزه صنعت نفت و گاز کشور

پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری درحوزه صنعت نفت و گاز کشور

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می شود در دوران پساتحریم حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز کشور سرمایه گذاری شود.

 

محمدرضا یوسفی پور عصر شنبه در همایش HSE پیمانکاران شرکت گاز لرستان اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران تعهد کرده است طی سالجاری برای ۱۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی HSE برگزار کند.
وی افزود: شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۱ برای حدود ۱۲ هزار نفر از پیمانکاران سراسر کشور دوره های HSE برگزار کرد.
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران بالاترین ریسک در شرکت های گاز استانی را مربوط به عملیات حفاری دانست و گفت: صنعت گاز کشور با عمری بالای ۵۰ سال گام های بلندی در توسعه کشور برداشته است.
یوسفی پور بیان داشت: اتحادیه بین المللی گاز ایران هفته گذشته میزبان کشورهای مختلف جهان بود که حضور این مهمانان در عسلويه و مشاهده میدان های گازی این منطقه حیرت آن ها را واداشته بود.
وی به افزایش حجم سرمایه گذاری های خارجی در حوزه نفت و گاز کشور در دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود در دوران پساتحریم حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز کشور سرمایه گذاری شود.
رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران خطاب به پیمانکاران شرکت ملی گاز گفت: در شرایط پساتحریم شما بازوان توانمندی برای سرمایه گذاران در پروژه های ملی و کشوری خواهید بود لذا در این شرایط اوضاع برای ادامه فعالیت شما بهتر خواهد شد.
یوسفی پور به وجود ۳۵ هزار کیلومتر خطوط ۵۶ اینچ انتقال گاز در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران با گازرسانی به بیش از هزار شهر و ۱۸ هزار روستا توسعه قایل ملاحظه ای یافته است.
وی با تاکید بر اینکه رعایت ایمنی در حوزه گاز تنها مختص ساعات کار اداری نبوده بلکه مسئله ای فرهنگی است ادامه داد: از پیمانکاران شرکت ملی گاز درخواست می شود در مسائل ایمنی و HSE به بلوغ فرهنگی رسیده و فرهنگ HSE را بالا ببرند.
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هر کس بخواهد در حوزه صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند ابتدا وضعیت HSE آن را رصد می کند عنوان کرد: پاشنه آشیل HSE رفتار مبتنی بر ایمنی است و آنچه باعث بروز حادثه می شود پایبند نبودن به مسائل ایمنی است.
یوسفی پور تاکید کرد: لازم است پیمانکاران اندوخته های خود در زمینه مسائل ایمنی را به تمام زیرمجموعه خود انتقال داده و حساسیت های این حوزه به کف سازمان منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد حوادث صنعت گاز در حوزه پیمانکاری است بیان داشت: اگر قرار است حوادث صنعت گاز به صفر برسد باید فرهنگ صنعتی مبتنی بر ایمنی اصلاح شود.
رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: مطابق یک تحقیق در خصوص منشاء بروز حوادث در سطح بین المللی مشخص شد تنها پنج درصد حوادث بخاطر مسایل تکنیکی است و ۷۵ درصد منشاء حوادث دنیا اسباب و دلایل مبتنی بر رفتار دارد.
یوسفی پور افزود: البته در ایران منشاء حدود ۹۰ درصد حوادث اسباب و دلایل مبتنی بر رفتاری است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا