احتمال افزایش دوبرابری خرید نفت خام چین در ٢٠١٦

احتمال افزایش دوبرابری خرید نفت خام چین در ٢٠١٦

شواهد بازار نشان از احتمال دو برابر شدن خرید نفت خام چین در سال ٢٠١٦ دارد که این امر می تواند برای بازارهای رو به رکود این ماده با ارزش خبر خوبی باشد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به نظر می رسد چین خرید راهبردی نفت خام خود را در سال آینده افزایش دهد که این امر خواهد توانست تقاضا را در بازارهای نفت که با مازاد عرضه شدیدی روبرو هستند  با کمی توفیق مواجه کند.
بر طبق نظریات ارسالی بیشتر تحلیلگرانی که در یک نظرسنجی توسط رویترز شرکت کرده بودند، چین برای سال آینده میلادی حدود ٧٠ تا ٩٠ میلیون بشکه نفت خام به ذخیره سازیهای خود اضافه خواهد کرد تا کمال استفاده را از نفت ارزان موجود در بازار ببرد.
این مقدار تقریبا برابر است با واردات دو هفته چین که می تواند واردات این کالا را برای چین به بالاترین سطح خود برساند. این به آن معناست که این کشور خواهد توانست جای ایالات متحده آمریکا را به عنوان بزرگترین خریدار نفت خام بگیرد.
هر علامتی که نشان دهد تقاضا از سوی چین بیشتر خواهد شد در قیمتهای نفت در بازارهای جهانی تأثیر گذار است. قیمت نفت از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ با کاهش شدید روبرو بوده و به نصف مقدار خود در این ماه رسیده است.
ذخیره سازیهای چین از سال ٢٠٠٦ شروع شد و هدف از آن، ذخیره کافی نفت برای استفاده این کشور به مدت ٩٠ روز بدون واردات است. چین روزانه حدود ١٢ میلیون بشکه نفت خام مصرف دارد.
در سال ٢٠١٥ ذخیره سازیهای چین ٣٠ تا ٤٠ میلیون بشکه افزایش خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا