آيا هند مي تواند بازار سنگ آهن را نجات دهد؟

آيا هند مي تواند بازار سنگ آهن را نجات دهد؟

گروه معادن >سنگ آهن - در حالي که هند اقدام به يک حرکت تهاجمي براي تبديل شدن به يک نيروگاه توليد و ترميم زيرساخت هاي بيمار خود کرده است، سومين اقتصاد بزرگ آسيا، ممکن است نقشي مهم و اميدوارکننده به عنوان منبع تقاضاي سنگ آهن پيدا کند.

به گزارش ماین نیوز، آناليزا جفريز، سردبير بخش فلزات پلاتز در گفت وگو با CNBC اعلام کرد : «هند به عنوان يک خريدار جايگزين مطرح است. اين کشور در زمينه هاي تقاضاي سنگ آهن و فولاد در حال رشد است و تمام منطقه فعاليت هاي اين کشور را رصد مي کنند.»

رشد بالقوه هند مي تواند به عنوان يک کاتاليزور، بازار نزولي سنگ آهن را تکان دهد. با وجود قيمت هاي پايين، موسسه رتبه بندي فيچ پيش بيني کرده که بيش از 145 ميليون تن سنگ آهن در سال آينده به بازار عرضه خواهد شد. با اين وجود، جفريز هشدار داد که در سال آينده با توجه به نگاه بدبينانه نسبت به کارخانه هاي فولاد چين، قيمت ها به زير 40 دلار در هر تن سقوط کند.

در حالي که شرکت ودانتا ريسورس بريتانيا يکي از معدنکاران خارجي اصلي در هند است، جفريز بر اين باور است که ديگر شرکت هاي بزرگ نيز به تدريج روي هند متمرکز شوند. جفريز افزود: «پيش بيني مي شود که هند روندي مشابه با سال هاي 2008 تا 2010 را در پيش بگيرد. هند سابقا به عنوان يکي از بزرگ ترين صادرکنندگان سنگ آهن به شمار مي رفت و هم اکنون اوضاع در حال معکوس شدن است.»

در واقع، ميزان واردات هم اکنون در حال افزايش است، در سال مالي 2015-2014 واردات رکورد بيش از 15 ميليون تن را به ثبت رسانده است. ممنوعيت سال 2011 معادن داخلي در مناطق معدن خيز کارانتاکا، اديشا و گوآ باعث کمبود عرضه و روي آوردن به واردات شده بود. برداشته شدن ممنوعيت، منجر به اعمال سقف توليد شده و موجب رشد بيشتر واردات شد.

در گوآ، براي مثال، توليد سنگ آهن نمي تواند بيش از 20 ميليون تن در سال شود و به هر شرکت معدنکار مقدار خاصي اختصاص داده شده است. براي مثال سقف توليد شرکت ودانتا 5/ 5 ميليون تن در سال خواهد بود. با اين وجود، بعيد است که هند بتواند به اين زودي ها جايگاه چين را در مصرف سنگ آهن از آن خود کند.

تنها اگر سرعت رشد در چين در دو دهه گذشته در هند تکرار شود، شايد بتوان شاهد اين رويداد بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا