معاون وزیر صنعت: دولت خود را مکلف به حمایت از صنعت فولاد می داند

معاون وزیر صنعت: دولت خود را مکلف به حمایت از صنعت فولاد می داند

اصفهان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در آیین آغاز تولید ورق فولادی آجدار در ناحیه فولاد سبا فولاد مبارکه اصفهان گفت: دولت خود را مکلف به حمایت از صنعت فولاد می داند.

به گزارش خبرنگا ایرنا، مهدی کرباسیان افزود: هم اکنون کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی نیز برای حمایت از تولیدات داخلی خود مالیات بسته اند.
وی با اشاره به کاهش تولید محصولات فولادی در چین و رو ی آوردن این کشور به دامپینگ(ارزان فروشی تعمدی) گفت: پیش بینی می شود که در دهه آینده، اقتصاد جهان تغییر کلی نکند و رقابت آینده بر سر میزان قیمت تمام شده خواهد بود.
کرباسیان گفت:کار مطالعاتی برای بهره برداری از یک معدن بزرگ در شرق اصفهان صورت گرفته و در این منطقه 50 هزار کیلومتر مربع اکتشاف شده و یکی از معادن بالقوه کشور است.
وی مزیت کشورمان را در تولید فولاد وجود گاز، سنگ آهن و نیروی انسانی متخصص دانست و گفت: کشورهای متقاضی سرمایه گذاری در ایران به دلیل برخورداری ما از نیروی انسانی متخصص و با کیفیت مایل به سرمایه گذاری در کشورمان هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، توجه به محیط زیست را در واحدهای صنعتی مهم دانست و گفت: شرکتی مانند فولاد مبارکه باید در صادرات، بهبود محیط زیست، کاهش مصرف آب و ارتقای نیروی انسانی در کشور پیشتاز باشد.
این طرح شنبه افتاح شد که با افتتاح این طرح در فولاد سبا، ورق فولادی آجدار اولین بار در کشور تولید می شود.
ظرفیت مصرف ورق آجدار بین 100 تا 200 هزار تن در کشور است که فولاد سبا ظرفیت تولید 750 هزار تن از این نوع ورق را در سال دارد.
تولید این ورق در کمترین ظرفیت خود 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان می آورد.
این محصول در صنعت پله های صنعتی، پل سازی، خودروسازی، واگن سازی، کشتی سازی و اسکله سازی کاربرد دارد.
ناحیه فولاد سبا فولاد مبارکه در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و در شهرستان لنجان واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا